92842
НПО с въпроси за проекта за тикет система в градския транспорт на София
Столична община няма реална аргументация защо системата за електронно таксуване, която до две години трябва да замени хартиения билет, ще струва 88 млн. лева. Това мнение изрази пред Дарик Гергин Борисов от неправителствената организация „Спаси София”.
Според него е недопустимо да се говори за изграждане на система за тарифиране, когато не е ясно колко точно струва пътуването в градския транспорт. В писмо до Столичния общински съвет „Спаси София” и други организации настояват общинарите да не обжалват решението на Административния съд за отмяна на по-скъпия билет.
Съдът отмени скъпото билетче в София
От няколко години местната власт в София се опитва да въведе така наречената „тикет система”, с която се планира да плащаме за обществено пътуване според изминатото разстояние и време.
Според първоначалните разчети проектът възлизаше на 20 млн. лева. След рокадите в транспортния сектор обаче цената скочи до 88 млн. лева. Гергин Борисов от „Спаси София” има обяснение защо новата тикет система ще бъде четири пъти по-скъпа. "То е резултат от това, че не се знае кой какво иска и не се знае какъв е крайният желан резултат. И понеже този резултат е неясен, цената става каквато някой някъде някога си я измисли. Това, което се случва, е широка хипотеза за някакъв софтуер. Не се пише софтуер, без да имаш изисквания. Това е причината така да се увеличи мистериозно цената", каза той.
За три години подменили половината от автобусния парк в столицата
Преди време в интервю за „Дарик” шефът на ЦГМ Христиан Петров коментира, че крайната цена ще е ясна, когато има избран изпълнител. "Крайната цена ще се разбере, след като се проведат процедурите, явят се кандидатите и се оценят техните предложения", каза той. Изграждането и поддръжката на системата се финансира изцяло със средства на Центъра за градска мобилност, а видът плащане, който е на месечна основа, е съобразен с възможностите на ЦГМ, каза Петров. В отговор на уточняващ въпрос дали ЦГМ има тези над 80 млн. лв., той отговори, че в перспектива за следващите десет години да, но в момента - не.
Без обезщетения за пътниците, ако върнат старата цена на билета в София
Друг въпрос, който неправителствените организации поставят, е колко точно ще струва услугата. В писмо до местния парламент те настояват общинските съветници да не обжалват решението на съда, че увеличението на билета е незаконно. Гергин Борисов коментира, че първо трябва да се реши нормативно и административно проблемът с липсващата и остаряла тарифна политика на София и след като това вече се изясни, според него може да се пристъпи към въвеждане на нова наредба, с нови цени и модел на ценообразуване.
А дали софиянци ще продължат да пътуват за 1,60 лв. – последната дума има Върховният административен съд.
Според него е недопустимо да се говори за изграждане на система за тарифиране, когато не е ясно колко точно струва пътуването в градския транспорт. В писмо до Столичния общински съвет „Спаси София” и други организации настояват общинарите да не обжалват решението на Административния съд за отмяна на по-скъпия билет.
Съдът отмени скъпото билетче в София
От няколко години местната власт в София се опитва да въведе така наречената „тикет система”, с която се планира да плащаме за обществено пътуване според изминатото разстояние и време.
Според първоначалните разчети проектът възлизаше на 20 млн. лева. След рокадите в транспортния сектор обаче цената скочи до 88 млн. лева. Гергин Борисов от „Спаси София” има обяснение защо новата тикет система ще бъде четири пъти по-скъпа. "То е резултат от това, че не се знае кой какво иска и не се знае какъв е крайният желан резултат. И понеже този резултат е неясен, цената става каквато някой някъде някога си я измисли. Това, което се случва, е широка хипотеза за някакъв софтуер. Не се пише софтуер, без да имаш изисквания. Това е причината така да се увеличи мистериозно цената", каза той.
За три години подменили половината от автобусния парк в столицата
Преди време в интервю за „Дарик” шефът на ЦГМ Христиан Петров коментира, че крайната цена ще е ясна, когато има избран изпълнител. "Крайната цена ще се разбере, след като се проведат процедурите, явят се кандидатите и се оценят техните предложения", каза той. Изграждането и поддръжката на системата се финансира изцяло със средства на Центъра за градска мобилност, а видът плащане, който е на месечна основа, е съобразен с възможностите на ЦГМ, каза Петров. В отговор на уточняващ въпрос дали ЦГМ има тези над 80 млн. лв., той отговори, че в перспектива за следващите десет години да, но в момента - не.
Без обезщетения за пътниците, ако върнат старата цена на билета в София
Друг въпрос, който неправителствените организации поставят, е колко точно ще струва услугата. В писмо до местния парламент те настояват общинските съветници да не обжалват решението на съда, че увеличението на билета е незаконно. Гергин Борисов коментира, че първо трябва да се реши нормативно и административно проблемът с липсващата и остаряла тарифна политика на София и след като това вече се изясни, според него може да се пристъпи към въвеждане на нова наредба, с нови цени и модел на ценообразуване.
А дали софиянци ще продължат да пътуват за 1,60 лв. – последната дума има Върховният административен съд.