Кметът обясни, че дружеството има натрупани 20 млн. лева задължения през годините. "Кметът по финанси Иван Василев, като добрата фея, отново трябва да търси решение как това дружество да бъде спасено", посочи Терзиев. Няма да спра да говоря за темата с общинските дружества, заяви кметът.
Казусът, който е причинил запорираното на сметките на Столичния автотранспорт, не е нов, каза общинският съветник от групата на "Продължаваме промяната - Демократична България" ("Спаси София") Борис Бонев. Този казус е от декември 2020 г., когато подадох сигнал към Агенция за държавна финансова инспекция (АДФИ) за безобразно скъпия ремонт на общежитието за служителите на градския транспорт в „Дружба“. Оказа се, че материалите са взети на цена 20-30 пъти по-скъпа от стандартното, обясни Бонев. В момента, в който този казус стана публичен, ръководството на Столичния автотранспорт е решило буквално да замрази този ремонт, добави той.
През последните четири години нито СОС, нито ръководството на "Столичен автотранспорт" не са си мръднали пръста да санират и предотвратят ситуацията, в която вече, чрез частен съдебен изпълнител, сметките на дружеството са запорирани, каза още Бонев. По думите му имало е начин дружеството да бъде спасено, а условията по ремонта да бъдат предоговорени. Това е поредната бомба, заложена от старото ръководство на ГЕРБ, която сега избухна, добави общинският съветник.
Когато икономическото мнозинство на БСП, "Има такъв народ" (ИТН) и ГЕРБ създава проблеми в София, ние, като отговорна администрация, търсим решения, заяви зам.-кметът по финанси Иван Василев. Той посочи, че с администрацията работят да отпадне запорът на сметките, търсят се и начини за осигуряване на временен финансов ресурс на дружеството, за да изплати най-спешните си задържания. Общинските съветници от групите на ГЕРБ, БСП и ИТН дължат обяснение защо години наред това дружество е оставяно в дългове, които спират работата на ключови за града сектори, заяви Василев.