Координаторът в организацията Константин Иванов алармира, че изграждането на транспортен коридор №7, който ще свързва северна и югоизточна Европа по Дунав, ще навреди изключително много на биоразнообразието и на хората, които живеят около реката. В подготвения проект на ЕС няма направена оценка за въздействието върху околната среда. Нашето екоминистерство също не е излязло със становище, коментира Иванов.
В българския участък се предвижда коригирането на речното корито в разстояние на 25 километра между островите Белене и Батин. Дрегирането на дъното, запушването на канали би довело до изгубването на ценни риби, до промяна на нивото на подземните води, което би намалило запасите от питейна вода. Загубата на влажните зони пък ще увеличи риска от наводнения. Трябва да се вземе предвид и факта, че в района на остров Белене се намира природен парк Персина.
Активистите на Международната природозащитна организация не са против увеличаването на корабоплаването, но според тях съществуват достатъчно модерни плавателни съдове, които могат да плават и в сега съществуващите условия. Ако бъдат закупени такива ще се използват много по-малко средства, от предвидените милиарди евро. Само за българския участък стойността на проекта е 140 млн. евро.
WWF започва от Русе подписка в подкрепа на идеята “Да приспособим корабите към реката, а не реката към корабите.”