Срещата EVN – омбудсман: Много думи, никакви решения
Срещата EVN – омбудсман: Много думи, никакви решения / Снимка на Даниела Ковачева
Започналата днес профилактика на топлопреносната мрежа в Пловдив е най-големият ремонт, който е правен някога в историята на Топлофикация. Това заяви председателят на управителния съвет на „EVN България Топлофикация” Йорг Золфелнер на днешната среща с пловдивския омбудсман Юлия Юрдекова. Той обясни, че ще се монтират допълнителни съоръжения, които ще позволяват в бъдеще авариите да се отсраняват фрагментарно, т.е. да се спира топлата вода само на засегнатите от повредата или на части от мрежата за профилактиката. /Чуйте прикачения звуков файл/

Общественият защитник инициира публичната среща с EVN по повод на многобройните жалби на клиенти на дружеството, постъпили в нейната приемна. Юрдекова разкритикува австрийската компания, че работи „на парче”. Липсва желание да се потърси директен контакт абонати, неплащащи от години, няма индивидуален подход за разсрочване на задължения, не се прави пререгистрация на отказали се абонати и липсват стимули за редовните платци, посочи омбудсманът.

На 88% от сигналите на потребителите се отговаря до седмица, макар законовият срок да е 30 дни, оправда се ръководителят на отдел „Клиентски центрове” Жанет Стойчева. Тя посочи, че целта на дружеството е да ограничи този срок до 5 дни. Осъденият от „Топлофикация” Христо Лазаров, който присъства на срещата като консултант на омбудсмана, реагира, че отговорите на ЕVN в повечето случаи са учитиви, но формални и изпразнени от съдържание.