Общинската агенция за приватизация ще продава отново част от акциите на "Градски транспорт", за да си събере дължимата неустойки за неизпълнение на инвестициите, ако тя не бъде доброволно изплатена от купувача Ангел Батаклиев и фирмата му „Транс сити”. Колко от заложените като гаранция за изпълнение на приватизационния договор ценни книжа ще бъдат повторно изтъргувани, ще зависи от точния размер на санкциията, който тепърва ще се изчислява. Това стана ясно след днешното заседание на Надзорния съвет на агенцията. Представителят на ВМРО Слави Георгиев и двамата представители на Община Пловдив - финансистката Наталия Делчева и юристката Зорница Нейкова, са гласували "въздържал се" при вземане на решението. Двете дами напуснаха ядосани и не останаха на свикания брифинг. На 16 юни всички надзорници бяха единодушни в решението си, че купувачът на "Градски транспорт" не е изпълнил задължението си за инвестиции, тъй като лизинговите вноски се изплащат не от него, а от приватизираното дружество.
Възможността за директно удовлетворяване на общината е предвидена в договора като залог на акции, при подписването на приватизационната сделка, обясни председателят на надзора Дани Каназирева. Тя подчерта, че юридическата алтернатива е била разтрогване на сделката, но тя е била отвърлена заради тежките социални последици за града.
Три вещи лица, посочени само от Агенция за приватизация, до седмица трябва да изчислят базата, върху която ще се начисляват 20% неустойка. Купувачът Ангел Батаклиев не се е възползвал от правото си да посочи едно от вещите лица, което да участва в избора на трето вещо лице в комисията. От Надзорния съвет окачествиха това като недобросъвестно поведение, с цел на осуетяване на налагането и събирането на дължимите неустойки. Батаклиев ще получи 25 -дневен срок за доброволно плащане на санкцията, който ще започне да тече от момента на определяне на нейния точен размер. Със сигурност неустойката ще се изчислява на доста по-ниска база от 17-те милиона обща стойност на новозакупените 60 автобуса, тъй като според приватизационния договор возилата може да са и 5 -годишни и покриващи по-ниски еконорми.На купувача ще бъдат наложени санкции за още 3 нарушения на приватизационния договор – за неправомерно ипотекиране на 31 дка депо в ЖР"Тракия", за изплащане на безлихвения общински заем от половин милион лева от "Градски транспорт", а не от „Транс сити” и за изплащане на заплатите на работниците пак за сметка на приватизираното дружество. Надзорниците са възложили на изпълнителния директор на ПОАП Чавдар Марев на следващото заседание да внесе в Надзорния съвет доклад за дължимите по тези нарушения санкции, които са точно фиксирани в приватизационния договор.
Батаклиев отказа да коментира решенията на надзорниците, преди да се запознае с мотивите. Той не отговори и на въпрос на Дарик дали има някаква вероятност да плати неустойката или ще я обжалва в съда и ще иска спиране на нейното събиране до произнасянето на магистратите. Мажоритарният собственик на "Градски транспорт" обаче повтори тезата си, че е изпълнил задължението си да осигури 60 нови автобуса и това, че те се изплащат от приватизираното дружество не е нарушение на договора.