Община Пловдив подготвя интегрирани мерки за подобряване качеството на въздуха, стана известно след среща в Министерството на околната среда и водите на зам.-министър Ренета Колева и пловдивските зам.-кметове по транспорт - Тодор Чонов и по екология - Анести Тимчев, съобщиха от Общината.
Основната тема бе да се обсъдят възможностите за финансиране на важните проекти за града по Оперативна програма "Околна среда" /ОПОС/, в контекста на бъдещия План за интегрирано развитие на общината за периода 2021-2027 г.
По време на срещата са представени част от проектите, които в момента подготвя общинската администрация. В момента администрацията работи по проект за подмяна на старите уреди за отопление с екологични алтернативи и в същото време се работи за неговото надграждане.
Мръсният въздух допринася за тежко преболедуване на COVID-19
Като мярка за подобряване качеството на въздуха е и въвеждането на зони с ниски емисии в Пловдив, за които в момента се разработва методика. Развитието на "зелената" система също е сред приоритетните проекти, заложени в дългосрочната стратегия на Община Пловдив, е подчертал по време на разговорите Анести Тимчев.
Предвижда се и проектиране и обновяване на нови градски паркове - "Розариум", "Коматево", "Рибница", "Хан Крум", Ботаническата и Дондуковата градина. Това включва и облагородяване на тепетата.
От общинския пресцентър посочват, че е необходимо и финансиране за разширението на депата в Цалапица и Шишманци, защото капацитетът им е пред изчерпване.
В контекста на мерките за подобряване на качеството на въздуха са и проекти в областта на транспорта - изготвяне на План за устойчива градска мобилност, подобряване на трафика чрез надграждане на системата за управление, изграждане на нови велоалеи, подобряване на условията за пешеходно движение, буферни паркинги, е подчертал Тодор Чонов.
Според него, след като разполагаме с интегрирани мерки по качеството на атмосферния въздух (КАВ), би могло да се търси финансиране от ОПОС и за закупуването на 20 електробуса за нуждите на бъдещото общинско търговско дружество за екологичен транспорт. Целият проект включва още изграждане инфраструктура за зареждане, на депо и модернизация на спирките.
Битовото отопление е един от основните замърсители на въздуха в Пловдив, общината ще има възможност да получи средства за продължаване на програмата е казала зам.-министър Колева.
Според експертите сега е моментът да бъдат внесени и проектите за разширение на депата, защото през следващите програмни периоди те вече няма да са приоритет за финансиране.
Въпреки, че проектът за КАВ е интегриран, мерките в областта на транспорта няма възможност да бъдат финансирани от една и съща програма, но може да се кандидатства за тях по оперативната програма за развитие на регионите. По нея биха могли да бъдат финансирани и всички проекти за развитие на зелената система, се посочва още в съобщението.
Основната тема бе да се обсъдят възможностите за финансиране на важните проекти за града по Оперативна програма "Околна среда" /ОПОС/, в контекста на бъдещия План за интегрирано развитие на общината за периода 2021-2027 г.
По време на срещата са представени част от проектите, които в момента подготвя общинската администрация. В момента администрацията работи по проект за подмяна на старите уреди за отопление с екологични алтернативи и в същото време се работи за неговото надграждане.
Мръсният въздух допринася за тежко преболедуване на COVID-19
Като мярка за подобряване качеството на въздуха е и въвеждането на зони с ниски емисии в Пловдив, за които в момента се разработва методика. Развитието на "зелената" система също е сред приоритетните проекти, заложени в дългосрочната стратегия на Община Пловдив, е подчертал по време на разговорите Анести Тимчев.
Предвижда се и проектиране и обновяване на нови градски паркове - "Розариум", "Коматево", "Рибница", "Хан Крум", Ботаническата и Дондуковата градина. Това включва и облагородяване на тепетата.
От общинския пресцентър посочват, че е необходимо и финансиране за разширението на депата в Цалапица и Шишманци, защото капацитетът им е пред изчерпване.
В контекста на мерките за подобряване на качеството на въздуха са и проекти в областта на транспорта - изготвяне на План за устойчива градска мобилност, подобряване на трафика чрез надграждане на системата за управление, изграждане на нови велоалеи, подобряване на условията за пешеходно движение, буферни паркинги, е подчертал Тодор Чонов.
Според него, след като разполагаме с интегрирани мерки по качеството на атмосферния въздух (КАВ), би могло да се търси финансиране от ОПОС и за закупуването на 20 електробуса за нуждите на бъдещото общинско търговско дружество за екологичен транспорт. Целият проект включва още изграждане инфраструктура за зареждане, на депо и модернизация на спирките.
Битовото отопление е един от основните замърсители на въздуха в Пловдив, общината ще има възможност да получи средства за продължаване на програмата е казала зам.-министър Колева.
Според експертите сега е моментът да бъдат внесени и проектите за разширение на депата, защото през следващите програмни периоди те вече няма да са приоритет за финансиране.
Въпреки, че проектът за КАВ е интегриран, мерките в областта на транспорта няма възможност да бъдат финансирани от една и съща програма, но може да се кандидатства за тях по оперативната програма за развитие на регионите. По нея биха могли да бъдат финансирани и всички проекти за развитие на зелената система, се посочва още в съобщението.