Пак умуват по казуса  Градски транспорт
Пак умуват по казуса Градски транспорт / netinfo
Надзорният съвет на Пловдивската общинска агенция за приватизация ще заседава отново днес по казуса “Градски транспорт”, след като на 16 юни не призна доставката на 60 нови автобуса за инвестиция с аргумент, че лизинговите вноски за тях се изплащат от приватизираното дружество, а не от купувача му Ангел Батаклиев.

Седемте членове на надзора трябва да се произнесат по официалната покана на приватизатора “Транс сити” за създаване на съвместна работна група от експерти, която да претегли юридическата тежест на аргументите на двете страни и да търси извънсъдебно споразумение. Адвокатите на “Градски транспорт” изключиха възможността плащането на лизинга да бъде прехвърлено на купувача в дадения от агенцията 30-дневен срок, който изтича на 19 юли и след който при неизпълнение трябва да започне процедура за разтрогване на сделката. Според тях по приватизационен договор “Транс сити” не е поемал такъв ангажимент и такова задължение не може да му се налага постфактум, след като в договора е записано само “осигуряване на инвестиция в 60 нови автобуса”, без да е уточнено за чия сметка да са те.

Надзорниците ще вземат и решение как да действат след уведомлението на купувача за спиране действието на сроковете за доставката на 65 тролея. То бе внесено часове след отказа им да признаят инвестицията в автобуси и придружено от удостоверение от Българска Стопанска Камара за наличие на форсмажорни обстоятелства, а именно - делото за неплатежоспособност на превозвача. Тогава от агенцията коментираха, че наличието на такова дело е било известно на купувача при подписване на сделката и то не може да се изтъква като непреодолима пречка за доставка на тролеите в посочените срокове до края на годината. Седмица по-рано и Общинският съвет отказа да отложи сроковете за новите тролеи и отхвърли предложение те да бъдат закупени по съвместен проект на “Градски транспорт” и общината, която държи 33% от капитала на дружеството.