За нелоялни търговски практики алармира в ефира на Дарик секретарят на Федерацията на потребителите в България Емил Георгиев. Според него надписът "Домашна" на много от продуктите, които се продават в търговската мрежа е подвеждащ, какъвто е случаят с "Олинеза".
"Съставките, които се влагат в производството на тези храни не са вредни, но не е коректно продуктът да се обявява като "домашен", тъй като просто процесът на производство не е същия като вкъщи", заяви Емил Георгиев.
Заради защитата на потребителите, в София се състоя церемония по подписването на Меморандум за сътрудничество и съвместна дейност между Федерацията на потребителите в България (ФПБ), Българската агенция по безопасност на храните (БАБХ) и Комисията за защита на потребителите (КЗП).
В какви размери е фалшивата информация, която залива българския потребител...? Има ли изобщо етикет в търговската мрежа, който отговаря на съдържанието на продукта на 100% ?
Какво масло ядем?
На пазара има много продукти, на чиито етикет пише: "домашна", "домашно", "по домашна рецепта"...., които очевидно не са такива... Какво е становището на Федерацията за защита на потребителите по темата? Може ли да дадете конкретен пример с нелоялни търговски практики, има ли издадени заповеди за забрана в тази посока и как бива защитен потребителския интерес в случаите с "домашните храни"?
С Емил Георгиев разговаряме още за по-добрия надзор на пазара с храни, за тяхната безопасност и качество и как да се минимизира негативното влияние върху потребителите от публичното оповестяване на непроверена информация за опасни и некачествени храни на пазара.
Цялото интервю с Емил Георгиев чуйте в аудиото