Митничари влизат и в магазините от 1 юли
Митничари влизат и в магазините от 1 юли / netinfo

Едва двама от стотиците наематели на казани за варене на ракия в областта са подали искания до началника на Митница Пловдив за регистрирането им като специализиран малък обект за дестилиране. Това е задължително условие за фукционирането им от 1 юли според новия Закон за акцизите, обясни в икономическата рубрика на Дарик “Малък портфейл” Наска Кутева, началник на новия отдел “Акцизи” в Митницата. Тя припомни, че тази година върху сварената в казаните ракия няма да се дължи акциз, но максималното количество на едно семейство е 30 литра. През 2007-а и физическите лица ще плащат 50% от дължимия акциз за ракията за домашна употреба, а от 2008-а – пълния размер на данъка.

Кутева посочи, че 27 дестилерии , 3 склада за енергийни продукти и 1 производител на тютюневи изделия от Пловдивска област и 8 алкохолни фабрики от Пазарджик вече са подали в Агенция “Митници” заявления за лицензирането на производствените им площадки като акцизни складове. Припомням, че финансовото министерство отказа на винзаводите отлагане на изискването за разделяне на производството на вина от тава на високоалкохолни напитки до 1 януари 2007. Мотивът на производителите бе, че инвестициите в преустройства и обезпеченията, които трябва да платят като процент върху дължимия акциз ще им блокират милиони левове в навечерието на изкупната кампания. Винзаводите ще имат 3 месеца гратисен период, за да приведат площадките си в пълно съответствие с новия Закон за акцизите, подчерта Кутева.

От 1 юли митницата поема изцяло администрирането на акцизите, но старите задължения по тях ще се събират от данъчните. Митническите служители ще поемат и функциите на оперативен контрол в търговската мрежа, където ще проверяват за цигари и алкохол за бандерол, каза още Кутева. Тя посочи, че очаква към четиримата служители от новосформирания отдел “Акцизи” в Митница Пловдив да се присъединят и инспектори от НАП. По информация на Дарик в митницата ще бъдат прехвърлени 7 данъчни инспектори.