Министърът на транспорта, информационните технологии и съобщенията Росен Желязков ще предложи на Министерския съвет да прекрати процедурата за концесия на летище Пловдив, съобщават от транспортното ведомство.
Мотивите за решението са, че настоящата процедура за възлагане на концесия на летище Пловдив е открита и проведена по правилата на отменения Закон за концесиите. Сред основните аргументи от министерството посочват обстоятелството, че сключването на концесионен договор за срок от 35 години, спрямо който ще се прилагат правилата на отменен закон, а не новите правила на Европейския съюз в областта на концесиите, не гарантира устойчивост и трайност на концесията. Участникът, класиран на първо място Обединение (Консорциум) между Хайнан и Пловдив Еърпорт Инвест, официално е уведомил министерството, че отказва да сключи концесионен договор.
За възлагането на нова концесия ще бъдат изготвени нови концесионни анализи, като документацията за концесията ще бъде съобразена с новия Закон за концесиите и актовете по негово прилагане.
Припомням, че на заседанието от 2 август, тази година, с 38 гласа „за“ пловдивският общински съвет реши да поиска от държавата собствеността върху летище "Пловдив". Отрицателен вот дадоха Владо Кисьов и Атанас Чолаков от "Съюз за Пловдив", а съпартийците им Дани Каназирева и Евелин Парасков се въздържаха.
„Предложението не е прецедент. Вече 9 години общината е основният фактор за развитието на летището", мотивира се тогава кметът Иван Тотев. "Време е да се разбере, че някой трябва да направи нещо за аеропорта", допълни той.
Не стана ясно как точно Общината ще стопанисва и управлява летището. Една от целите обаче на градската управа е Пловдив да има летище, заради многоборойните курорти наблизо.
Иван Тотев не изключи възможността, ако собствеността на летището бъде прехвърлена на Общината, то самата администрация да го отдаде на концесия.
До тук се стигна след като стана ясно, че китайската фирма „Хайнан“, спечелила концесията на летище "Пловдив", няма да подпише договор с транспортното министерство.
На второ място в консеционната процедура за пловдивския аеропорт беше класиран консорциум между ПИМК и „Тракия икономическа зона“.
Мотивите за решението са, че настоящата процедура за възлагане на концесия на летище Пловдив е открита и проведена по правилата на отменения Закон за концесиите. Сред основните аргументи от министерството посочват обстоятелството, че сключването на концесионен договор за срок от 35 години, спрямо който ще се прилагат правилата на отменен закон, а не новите правила на Европейския съюз в областта на концесиите, не гарантира устойчивост и трайност на концесията. Участникът, класиран на първо място Обединение (Консорциум) между Хайнан и Пловдив Еърпорт Инвест, официално е уведомил министерството, че отказва да сключи концесионен договор.
За възлагането на нова концесия ще бъдат изготвени нови концесионни анализи, като документацията за концесията ще бъде съобразена с новия Закон за концесиите и актовете по негово прилагане.
Припомням, че на заседанието от 2 август, тази година, с 38 гласа „за“ пловдивският общински съвет реши да поиска от държавата собствеността върху летище "Пловдив". Отрицателен вот дадоха Владо Кисьов и Атанас Чолаков от "Съюз за Пловдив", а съпартийците им Дани Каназирева и Евелин Парасков се въздържаха.
„Предложението не е прецедент. Вече 9 години общината е основният фактор за развитието на летището", мотивира се тогава кметът Иван Тотев. "Време е да се разбере, че някой трябва да направи нещо за аеропорта", допълни той.
Не стана ясно как точно Общината ще стопанисва и управлява летището. Една от целите обаче на градската управа е Пловдив да има летище, заради многоборойните курорти наблизо.
Иван Тотев не изключи възможността, ако собствеността на летището бъде прехвърлена на Общината, то самата администрация да го отдаде на концесия.
До тук се стигна след като стана ясно, че китайската фирма „Хайнан“, спечелила концесията на летище "Пловдив", няма да подпише договор с транспортното министерство.
На второ място в консеционната процедура за пловдивския аеропорт беше класиран консорциум между ПИМК и „Тракия икономическа зона“.