Дават рекламата в града на частна фирма
Дават рекламата в града на частна фирма / netinfo
Рекламата в Пловдив ще бъде поета от частна фирма. Общината подготвя отдаването на дейността на концесия, а целта е въвеждането на ред в поставянето на билбордове, табели и плакати в града, които в момента се окачват дори на светофари, съобщи в интервю за Дарик заместник-кметът по общинската собственост Петко Атанасов.

Спечелилата фирма ще бъде задължена да изработи план за външната реклама в града и правила за разполагането й, като в центъра няма да се допуска голямо насищане. Идеята е общината да делегира изключително право на концесионера да разрешава поставянето на рекламни съоръжения. Санкционирането на нарушителите ще остане дейност на общината, но нейните контролни звена ще бъдат подпомагани с информация от концесионера. С отдаването на рекламата на външна фирма се разчита и на рязко увеличение на приходите от тази дейност, които сега са едва около 1 млн. лева годишно, посочи Петко Атанасов.

Конкурсът ще стартира най-рано в началото на следващата година заради тромавите 6-месечни процедури за подготовка, предвидени в Закона за концесиите, добави заместник-кметът.

Това ще бъде първото от 6 години насам отдаване на особено и дългосрочно право на ползване на дейност. Досега общината има практика основно в концесионирането на подлези, спортни обекти и на други по-малки имоти. Единственият й опит в концесиониране на дейност – сметосъбирането и сметоизвозването – се оказа несполучлив, след като 15-годишният договор с “Еко Глобал” бе разтрогнат поради неизпълнение, а най-големите скандали в града са свързани именно с парите за чистота.