Намалява времето за чакане в НАП
Намалява времето за чакане в НАП / netinfo

Над 19 000 представители на бизнеса и граждани на Плевенска област е обслужила ТД на НАП Плевен от влизането в действие на системата за управление на опашки от 16 юли до днес. Това информират от пресцентъра на дирекцията.

Справките показват, че средното време за обслужване на един клиент 9,46 мин. 6,50 % от клиентите са чакали между 20 и 30 мин. и 1,04% - повече от 30 минути. Над 20 вида са услугите, които извършва приходната агенция, като най-голям дял имат прием на данъчни и осигурителни декларации, прием на искания за издаване на удостоверения, изясняване на здравноосигурителния статус на осигурените лица, приемане на уведомления за трудови договори и получаване на удостоверения.

След въвеждането на новата система за административно управление на чакащи клиенти от специално билетно устройство хората получават номерче, с което изчакват да бъдат обслужени на съответното гише. На електронно табло срещу номера на билетчето се изписва номера на гишето, на което клиентът ще бъде обслужен. Системата дава предупреждение за достигане на критични точки на функционалност, което дава възможност за бърза реакция – отваряне на допълнителни гишета за обслужване или удължаване на работното време.

Нововъведението е доставено по линия на Министерството на държавната администрация и административната реформа.