Събраните през 2013 г. такси за битови отпадъци над размера на план-сметката за разходите за чистота да се използват за изграждане на сепарираща инсталация. Съгласие за това да даде общинският съвет, като допълни решението си от 1 март т. г. за бюджет 2013, предлага кметът на Ловеч Минчо Казанджиев, съобщават от пресцентъра на местния парламент. Предложението е с оглед намаляване на разходите по дейностите за чистота и управление на отпадъците и целево използване на събраната такса битови отпадъци от минали години.
В постоянните комисии на общинския съвет и на проведеното заседание за приемане на бюджета за 2013 г. бяха поставени редица въпроси относно събираемостта на таксата за битови отпадъци, размера на несъбраната такса от минали години, размера на преходния остатък и неговото разпределение в разходната част на бюджета, посочва кметът. Той уточнява, че е направен анализ на събираемостта на такса битови отпадъци и размера на разходите по дейностите за чистота и управление на отпадъците, в това число огромните отчисления, които общината ще прави във връзка с новото регионално депо за отпадъци.
Миналата година отчисленията са били 9 лв./тон, тази година са 15 лв./тон, а през 2014 г. стават 35 лв./тон. За да се правят тези отчисления, без да се натоварват жителите на общината с по-висока такса, единственият изход е да се намали количеството на извозвания отпадък от Ловеч и населените места към регионалното депо. Това може да стане с изграждането на сепарираща инсталация.
Предложението на кмета ще се гледа от всички постоянни комисии на общинския съвет.