Тази седмица започва почистването на Плевен. „Задържахме го поради факта, че миналата седмица зимата се върна и на много места, включително и в Плевен валя сняг" каза кметът на Плевен проф. Стойков на редовен брифинг с журналисти.
Той отбеляза, че тази година в почистването на града ще се включат и хората по трудова заетост, които са назначени в Община Плевен като те ще влизат в кварталите и в междублоковите пространства, където досега ангажиментът беше на живеещите в блоковете.
Димитър Стойков припомни, че това беше направено миналата есен и сега пролетното почистване ще започне по същия начин като изрази надежда на 20-ти април, когато ще се проведе кампанията „Да почистим България за един ден" да има по-масово участие от страна на гражданите.
Ангажирните фирми са тези, които имат сключени договори - „Чистота", „АСА" и „Астон" като те си имат райони, където ще извършат пролетното почистване.
Кметът обясни, че са предвидени две почиствания на града и вероятно, с икономисаните средства от зимата ще може да се направи и трето почистване.
"Действително тази зима беше по - лека за разлика от миналата, когато разходите ни надхвърлиха 500 000, без да смятаме ноември и декември 2012-та, в които също се извършва зимно почистване", коментира кметът на Плевен проф. д-р Димитър Стойков.
Той уточни, че през тази година за зимно почистване са изразходени 300 000 лева, но е необходимо да се предвидят средства за ноември и декември 2013-та. „По план от бюджета на община Плевен за зимно почистване са предвидени 450 000 лева, плюс целева субсидия от държавата вразмер на 160 000 лева. Така общата сума става 610 000 лева, от които до момента са похарчени половината", каза проф. Стойков.
Като изрази надежда, че ноември и декември няма да бъдат много тежки, кметът каза, че може да се смята, че икономията до момента от зимно почистване е около 100 000 лева.
Проф. Стойков припомни, че при двете почиствания на града миналата година бяха почистени някои участъци от река Тученишка. „За съжаление, само след месец не личеше, че сме чистили", каза кметът и допълни, че е важно не само да чистим, но и да ценим труда на хората, участвали в това почистване и да ползваме съдовете за смет, а не както често се случва да се изхвърлат боклуци през прозорци и тераси.
"И десет кампании да направим, какъв е смисълът, ако няколкостотин души излязат да чистят, а няколко хиляди в същото време не пазят", категоричен бе Стойков и се обърна чрез медиите към всички организации, които биха иска ли да се включат, че и тази година ще бъдат осигурени ръкавици, чували и превоз за събраните отпадъци.
Той каза също, че фирмите, които отговарят за извозването на отпадъците ще бъдат мобилизирани и до 2-3 дни ще извозят всички събрани боклуци.
Контролът по извършването на дейностите от фирмите ще бъде осъществен от отдел „Екология" при община Плевен. Кметът каза още, че вече има данни за приближаване на горния предел на нормите за запрашеност в Плевен и за това още тази седмица ще започне миенето на най-натоварените пътни артерии.