Въвеждането на системата за управление на опашките се реализира по проект на Министерството на държавната администрация и административната реформа, в който са включени общо 20 офиса на НАП, 7 офиса на КАТ и 12 офиса на дирекция „Документи за самоличност” към МВР. Сред тях бе и ТД на НАП - Кърджали, която получи новия терминал в началото на този месец. Системата за обслужване на чакащи клиенти съдържа клиентски терминал, оборудвана е с уред за издаване на билети; екрани на всяко гише; комбиниран екран, разположен на мястото за изчакване. В създадената зона за клиенти са монтирани устройства, които информират потребителите за предлаганите услуги, за времето за чакане и обслужване, насочват към съответното гише. Заявката на желаната услуга става чрез натискане на съответния бутон, като клиентът получава билет с пореден номер и допълнителна информация за средно време на изчакване, брой чакащи клиенти и др. Очаква се чрез новия терминал да се намали времето за чакане, да се ограничат конфликтните ситуации и да се намалят възможностите за корупционни практики.
Системата е полезна и за ръководителите на съответните администрации, предоставяйки статистическа информация, важна при взимането на решения за подобряване на организацията на работа:
– Време за обслужване
– Брой обслужвани клиенти
– Интензивност на обслужване
– Пиково време за обслужване
– Средно време на обслужване и на изчакване
– Брой работни места, предлагащи дадена услуга и др. Системата извежда и информация за предоставянето на услуги за всяко работно място и дава предупреждение за достигане на критични точки на функционалност, което дава възможност за бърза реакция – отваряне на допълнителни гишета за обслужване, удължаване на работното време и дуги.
– Време за обслужване
– Брой обслужвани клиенти
– Интензивност на обслужване
– Пиково време за обслужване
– Средно време на обслужване и на изчакване
– Брой работни места, предлагащи дадена услуга и др. Системата извежда и информация за предоставянето на услуги за всяко работно място и дава предупреждение за достигане на критични точки на функционалност, което дава възможност за бърза реакция – отваряне на допълнителни гишета за обслужване, удължаване на работното време и дуги.