Влаковете Пловдив-Димитровград вече със 160 км/час
Влаковете Пловдив-Димитровград вече със 160 км/час / Министерство на транспорта

Влаковете по линията Пловдив – Димитровград от днес могат да се движат със 160 км/ч., съобщи при официалното откриване на отсечката в село Катуница министърът на транспорта, информационните технологии и съобщенията Ивайло Московски. На церемонията присъстваха еврокомисарят по регионална политика Йоханес Хаан, президентът Росен Плевнелиев, премиерът Бойко Борисов и министрите Томислав Дончев, Лиляна Павлова и Мирослав Найденов.

Над 220 млн. евро са инвестирани в железопътната ни инфраструктура и отговорно мога да заявя, че това трасе отговаря на всички европейски изисквания. Изградени са десетки надлези и подлези, поставени са шумозаглушителни стени, а 12 гари са напълно реновирани,  каза още министър Московски. По това трасе ще бъдат тествани и новите спални вагони, закупени от Турция”, съобщи още транспортният министър.

 

Влаковете ПловдивДимитровград вече със 160 км/час
netinfo

Лентата на обекта бе прерязана от еврокомисар Йоханес Хаан, президента Росен Плевнелиев, министър-председателя Бойко Борисов и министрите Ивайло Московски и Томислав Дончев. Преди това официалните лица и журналистите изпробваха железопътната линия в демонстрационно пътуване с мотриса, при което бе развита максималната за нея скорост от 140 км/ч. След пътуването премиерът Бойко Борисов връчи официално акт 16 и разрешението за ползване на отсечката на генералния директор на НКЖИ Милчо Ламбрев.

Обектът Пловдив – Димитровград е част от проекта „Реконструкция и електрификация на жп линия Пловдив – Свиленград – турска/гръцка граница“. Финансирането по него е мостово (преходно) по програма ИСПА и Оперативна програма „Транспорт. С реализирането на проекта се повишава скоростта по железопътната линия до 160 км/ч за пътнически влакове, 200 км/ч за влакове с накланящи се кошове и 120 км/ч за товарни влакове. Общо 67 км железен път е реконструиран и частично удвоен в частта Пловдив - Димитровград. Изградена е контактна мрежа, тягови подстанции, системи за сигнализация, телекомуникации и радиоуправление – съоръжения, които да позволяват бъдещо удвояване на цялата линия. Строителните работи са разделени на три договора за проектиране и строителство: Фаза І – Крумово – Първомай, Фаза ІІ – Първомай-Димитровград и Системи за сигнализация и телекомуникации и SCADA.

 

Останалите отсечки от направлението Пловдив – Свиленград – турска граница се реализират по Оперативна програма „Транспорт”. Очаква се до края на годината да бъде завършена отсечката Свиленград – турска граница. Частта Димитровград – Свиленград е разделена на два лота като вече има избрани изпълнители, които трябва през лятото да започнат работа.