План за устойчива градска мобилност ще разработва Димитровград по проект CHESNUT на Програма Интеррег с 14 партньори. Това съобщи на пресконференция днес заместник-кметът Яшо Минков.
Ние сме първата българска община, която работи над такъв план, като си сътрудничи с 8 държани от т. нар. Дунавски регион, подчерта той. И уточни, че в страната подобни планове имат не повече от 10 общини.
Проектът стартира през лятото на 2017 г. и ще продължи до месец май 2019 г. Общата му стойност е над 2 млн. евро, като за община Димитровград финансирането е в размер на 150 441 евро. Разработването на плана е възложено на външни експерти с обществена поръчка, като проектът ще бъде съгласуван с експертите от държавите-партньори, съобщи Яшо Минков.
Утре и на 11 януари Димитровград ще е домакин на работна среща по проекта с участието на експерти от 8-те държави. Общината е единственият представител от България, като водещ партньор е Виенският технологичен институт. Сред останалите участници са общини и организации от Словения, Австрия, Чехия, Унгария, Хърватия, Румъния, Босна и Херцеговина.
Основната цел на проекта е да допринесе за намаляване на вредните емисии и моторизирания трафик с 2-3 процента през следващите 5 г., като насърчава екологични транспортни решения. При разработването на плановете ще бъде използван общ подход, като се предвидени и пилотни дейности за подобряване на градската мобилност, обясни Яшо Минков.
Ние сме първата българска община, която работи над такъв план, като си сътрудничи с 8 държани от т. нар. Дунавски регион, подчерта той. И уточни, че в страната подобни планове имат не повече от 10 общини.
Проектът стартира през лятото на 2017 г. и ще продължи до месец май 2019 г. Общата му стойност е над 2 млн. евро, като за община Димитровград финансирането е в размер на 150 441 евро. Разработването на плана е възложено на външни експерти с обществена поръчка, като проектът ще бъде съгласуван с експертите от държавите-партньори, съобщи Яшо Минков.
Дарик радио, Хасково
Основната цел на проекта е да допринесе за намаляване на вредните емисии и моторизирания трафик с 2-3 процента през следващите 5 г., като насърчава екологични транспортни решения. При разработването на плановете ще бъде използван общ подход, като се предвидени и пилотни дейности за подобряване на градската мобилност, обясни Яшо Минков.