Пияни хора сядат зад волана и шофират. Това се случва както в градски условия, така и извън населените места. Справките, които пресцентъра на полицията изнася ежедневно показват, че нито полът има значение, нито възрастовата група, нито професията. Промилите естествено са различни, общото е нарушението да употребиш алкохол и да седнеш зад волана. Опасен си за себе си, опасен си и за нищо неподозиращите други участници в движението.
Днес в бюлетина на полицията има само едно съобщение. На фона на кражбите, измамите и разпространението на наркотици, които пълнят полицейските хроники всеки ден, то изглежда някак семпло.
На 23 ноември, около 00:00 ч., на ул. "Николаевска", Габрово, полицейски екип спрял за проверка л.а. „Ситроен”. Установено е, че водачът – 33-годишен габровец, управлява МПС след употреба на алкохол – техническото средство отчело 1,78 промила. По случая е започнато бързо полицейско производство.
Британските шофьори, които си позволяват да карат пияни, са изправени пред много повече застрахователни проблеми, освен единствения, за който се сещат – автокаското.
Водачите, които са хванати да шофират пияни, освен солената глоба и по-високата авто-застраховка, са заплашени и други проблеми със застрахователните компании. Един от тях е отказът на лидерите на застрахователния пазар да сключват полици за застраховка на недвижим имот със собственици на имоти, в чийто досиета има „черни точки” заради шофиране в пияно състояние.
Обикновено застрахователите прекратяват и действащи полици в рамките на съдебното дело срещу виновника.
Преди дни стана ясно, че у нас също се замислят по-строги мерки за пътните нарушители.
Тройно по-скъпа "Гражданска отговорност" за нарушителите на пътя. При повечето застрахователни компании цената на задължителната полица ще зависи от това дали водачът е предизвикал произшествие, или не.
При различните компании поскъпването за шофьорите нарушители ще бъде между 25 и 200%. Цената на полицата ще зависи от броя на пътните инциденти през последната година, както и къде са предизвикани - у нас или в чужбина. Най-често обаче при регистрирани нарушения „Гражданска отговорност" ще ни струва с между 50 и 100% по-скъпо.