/ Thinkstock/Getty Images
Щабът за защита при бедствия към общината следи непрекъснато проблема с водоподаването
Щабът за изпълнение на Общинския план за защита при бедствия следи непрекъснато проблема с водоподаването в Добрич, съобщиха от общината. Днес голяма част от домакинствата в града отново нямаха преди обед вода. Оказа се, че 2 от помпите в помпена станция Приморци снощи отново са аварирали. Към този момент в станцията работят три помпи. Уверенията от ВиК са, че до няколко часа налягането ще се нормализира.

Добрич трети ден без вода, властите са в готовност да обявяват частично бедствено положение

Има и локални аварии, по които се работи: „ул. Армейска - квартала над гара Юг и Рилските блокове ЖК Дружба до училище Климент Охридски Хидрофор Дружба 1 Хидрофор Реджията Хидрофор ЖК Балик” /б.р. това е текстът с оригиналния правопис на сайта на ВиК/.

От община съобщиха, че ако се наложи, отново на няколко места в града ще бъдат закарани водоноските на фирма „FCC”.

Последно: Няма да обявяват частично бедствено положение заради водната авария в Добрич

Как се живее 4 дни без вода? А как се живее месеци с нередовно водоподаване? Това попитахме живеещи в 8-етажния блок на ул.”Цар Петър”2. Там на високите етажи и в момента няма вода.

Нели Илиева има 3 деца - двама ученици и студент. „Ходим да се къпем при роднини – няма как. През тези дни готвих с минерална вода, мием се с минерална вода, защото запасите ми от 11 броя 10-литрови туби, които държа в банята, свършиха. Пълен ужас! Знам, че има водоноски, но предпочитам да купя минерална, вместо да се редя на опашка пред водоноската. Тя не е много удобна, защото е далеч – на пл.”Тракийски”. Донякъде е решение, но не за всички”, сподели пред Дарик Нели.

Тя живее на шестия етаж. Проблемът с техния блок обаче не е от вчера или завчера. Той съществува от месеци.

Ивелина Кънева е подала две жалби до ВиК – едната е от 11 октомври м.г., а другата - от 17.04.2018 година.

„Водата ни спира всеки ден от две седмици насам. Най-зле са хората на високите етажи, където налягането все е ниско. През месец март също имаше такива периоди”, казва Ивелина.

След първата жалба имало подобрение, но точно около Коледа и Нова година проблемът отново се появил. „Навръх Коледа нямахме вода, а имах много гости, беше ужас. През последните два месеца налягането е ниско, а ние ходим да се къпем при роднини, при родителите ни, храним се при тях, да не цапаме чинии. Само за едното спане се връщаме в къщи. Към това не се привиква. Май трябва да си продаваме апартаментите”, сподели Ивелина.

„Водоснабдителната мрежа на града тече от всякъде като лейка, като цедка”, каза вчера пред журналисти главният инженер на ВиК инж. Павел Павлов. „Установихме няколко причини за проблема на ул.”Цар Петър” 2  и ги отстранихме една по една. Още при изграждането на водопровода преди 7-8 години, неизвестно как, тротоарният кран е бил притворен, а имаха и проблеми в сградната си инсталация. Тези неща ги оправихме. Натрупват се обаче различни фактори. „Цар Петър” и „Клисура” са чувствителни места и когато нещо се дестабилизира в централната градска част, когато има аварии наблизо, те веднага имат недостиг на вода. Оттук насетне е въпрос на мениджмънта, аз съм техничар”, заяви инж. Павлов.

Живеещите в блока на "Цар Петър"2 имат намерение да поискат среща с областния управител и да изпратят жалби до общината, Областния, МРРБ, Омбудсмана и КЕВР.