96108
За твърдото Да и категоричното Не в общуването с децата
Положителното "Да" и категоричното "Не" - частици, които са основни в общуването, особено с децата и трябва да се използват по предназначение и с ясно послание. Тази тема постави в рубриката "По-здрави" по Дарик Югоизток, логопедът Милева Владкова, специалист към Диагностично консултативен логопедичен център - Бърбарон.
"Ние хората имаме уникалното свойство да преобразуваме всичко видяно, чуто, преживяно посредством нашите основни рецептори, а именно: зрение, слух, обоняние. Дадена ни е физическа обвивка, конкретно състояние на духа, чрез което усетеното и почувстваното преминава през нас и достига до определени нервни връзки.
Оттам следва и разчитането на постъпилите сигнали посредством един безпогрешен индикатор - нашия мозък. Благодарение на него тази информация се разкодира и трансформира в необходимата енергия, и ресурс от възможности, необходими за всяка определена ситуация в която трябва да предадем определено съобщение на събеседник, възрастен, дете или аудитория, която е срещу нас. Особено когато става дума за комуникация с деца, тези две частици "Да-Не" стават основно средство за общуване с тях", твърди специалистът.
Според Владкова, ако говорим за това какво трябва да бъде отношението и подхода към малчуганите, то в това отношение по време на разговор с тях трябва да приемаме, че децата са като проводник и отражение на нашите емоции, намерения, скрити или целенасочени очаквания.
"По-добре не очаквайте, не изисквайте прекалено и не налагайте непосилното от тези крехки и изпълнени с живец, въпросителни и енергия същества, защото те са просто деца, създадени за да им бъде дадена възможност за себеизразяване, задайте им само посоката на правилно развитие, те сами ще я припознаят, но не живеейки вашите животи, а търсейки своето място в социалната среда, подкрепяни и напътствани от вас", съветва още тя.
Как да предадем ясни послания на децата си и как да си служим с правилните думи за да бъдем ясно разбрани и уважени, чуйте в звуковия файл от Милева Владкова:
"Ние хората имаме уникалното свойство да преобразуваме всичко видяно, чуто, преживяно посредством нашите основни рецептори, а именно: зрение, слух, обоняние. Дадена ни е физическа обвивка, конкретно състояние на духа, чрез което усетеното и почувстваното преминава през нас и достига до определени нервни връзки.
Оттам следва и разчитането на постъпилите сигнали посредством един безпогрешен индикатор - нашия мозък. Благодарение на него тази информация се разкодира и трансформира в необходимата енергия, и ресурс от възможности, необходими за всяка определена ситуация в която трябва да предадем определено съобщение на събеседник, възрастен, дете или аудитория, която е срещу нас. Особено когато става дума за комуникация с деца, тези две частици "Да-Не" стават основно средство за общуване с тях", твърди специалистът.
Според Владкова, ако говорим за това какво трябва да бъде отношението и подхода към малчуганите, то в това отношение по време на разговор с тях трябва да приемаме, че децата са като проводник и отражение на нашите емоции, намерения, скрити или целенасочени очаквания.
"По-добре не очаквайте, не изисквайте прекалено и не налагайте непосилното от тези крехки и изпълнени с живец, въпросителни и енергия същества, защото те са просто деца, създадени за да им бъде дадена възможност за себеизразяване, задайте им само посоката на правилно развитие, те сами ще я припознаят, но не живеейки вашите животи, а търсейки своето място в социалната среда, подкрепяни и напътствани от вас", съветва още тя.
Как да предадем ясни послания на децата си и как да си служим с правилните думи за да бъдем ясно разбрани и уважени, чуйте в звуковия файл от Милева Владкова: