На пресконференция днес кметът на община Петрич Димитър Бръчков даде отчет за първите 100 дни на своето управление. "Периодът е твърде малък, за да се покажат реално осезаеми резултати за хората в общината. Независимо от този факт аз и екипът ми положихме доста усилия в най-различни направления", заяви той в интервю за Дарик.
Градоначалникът посочи подмяната на кадровия персонал в общинската администрация като необходим фактор за повишаване на експертността и професионалността. "Част от служителите на администрацията са не малко компроментирани и в крайна сметка ние през годините регистрирахме - и като общински съветник, и сега като наследство, значителни пропуски в предишното управление", коментира Бръчков.
Той посочи, че са подадени сигнали до съответните ресорни институции, тъй като в отдел ТСУ към Общината е констатирана липса на много документи относно договори за обекти, а част от тях са подписвани от неквалифицирани и упълномощени за това лица. "Заварихме много ниска подготовка за различните възможности, които се отварят по оперативните програми", доъплни още той.
По отношение на финансовата политика, Бръчков заяви, че недоборите в община Петрич са 12 млн. лв., като посочи за сравнение община Сандански, където несъбраните недобори са около 3 млн. лв.
"Разликата между предишното управление и сегашното е, че в периода 2013-2014 г. са направени 1000 акта от страна на Данъчна служба, а в рамките на две месеца ние направихме почти 5000. Ясно се показа, че когато има воля за управление, има и начин", категоричен бе кметът. Той допълни, че бюджетната година няма да е лека, тъй като годишният бюджет на Общината е на минус 800-900 хил. лв.
Един от приоритети на втората по големина община в Пиринско остава болница в южния град. Финансовота бреме там е над 3 200 000 лв. задължения. "Първите стъпки са направени - това е спечелването на проект по трансгранично сътрудничество, с което осигурихме апаратура за над 1 млн. лв за болницата", коменитира Димитър Бръчков. Той допълни, че ще отправи и предложение към Общинския съвет за нова структура на управление на болницата.