Google се ангажира да приведе окончателно в действие инициативата за поверителност на личните данни на потребителите Privacy Sandbox. Между юли и декември 2024 г употребата на 3rd party бисквитки в Chrome ще бъде поетапно преустановена.
Премахването на бисквитките от трети страни е огромен проблем за цялата индустрия, защото благодарение на тях се случва изключително точното таргетиране в дигитална среда. Те са най-общо дигиталните следи, които всеки оставя в сайтовете, които посещава. По същество 3rd party бисквитките са механизмът, през който се харчат повечето от бюджетите, базирани на резултати. Премахването им поставя предизвикателство пред бизнеса на рекламодатели и издатели от гледна точка на това, че прави невъзможно използването на установените методи за сегментирането на потребителските аудитории.
Какви са инструментите, осигурени от Google за справяне с липсващите бисквитки? Какви са предизвикателствата пред индустрията? Какво ще е влиянието върху приходите на издателите?
Отговор на тези въпроси ще даде уебинара Privacy Sandbox: Голямата картина, организиран от IAB – Bulgaria. Лектори са Веселин Андреев, Head of AdOps and Programmatic Team в NetInfо и Благовест Йорданов, управляващ съдружник в ID Digital Consulting.
Веселин Андреев ръководи техническите имплементации на NetInfo по отношение на рекламното обезпечаване от 16 години. Занимавал се е с имплементацията на различни Ad Servers и Demand Sources. На уебинара той ще сподели опита на NetInfo за минимизиране на загубите от премахването на 3rd party бисквитките, като експерт в областта и представител на компания, която е сред лидерите на българския дигитален пазар.
„Изправени сме пред огромно предизвикателство за цялата индустрия, защото използването на бисквитки е гръбнакът на ефективността в
дигиталната реклама. Проблемът по същество представлява понижаване на точността, което неминуемо води до понижаване на резултати, ergo на приходите в цялата екосистема. Лекцията е изцяло доброволна, по наша инициатива с Благовест Йорданов и IAB – Bulgaria, и на нея ще споделим с пазара събраната информация за това, което от опита сме научили дотук. Оказва се, че много хора от бизнеса нямат увереност в знанията си по темата и изпитват несигурност. Някои с право, други нямат съществен повод за притеснение“, каза Веселин Андреев.
От лекцията на Веселин Андреев може да научите още какви инструменти, включени в инициативата Privacy Sandbox, са предназначени за издателите и дали ще им помогнат да заменят отпадащите бисквитки, също как да адаптираме оптимално нашия бизнес.
Благовест Йорданов ще очертае най-новите инициативи, свързани с опазване поверителността на личните данни на потребителите и стриктното прилагане на GDPR изискванията. Част от тях са нашумялата напоследък имплементация на Google Consent Mode V2.
Събитието Privacy Sandbox: Голямата картина ще се проведе на 29 март от от 9:30 – 12:30 ч. То е хибридно и е безплатно.
Как да се регистрирате за него, повече за темите и пълната програма, можете да откриете тук.
Премахването на бисквитките от трети страни е огромен проблем за цялата индустрия, защото благодарение на тях се случва изключително точното таргетиране в дигитална среда. Те са най-общо дигиталните следи, които всеки оставя в сайтовете, които посещава. По същество 3rd party бисквитките са механизмът, през който се харчат повечето от бюджетите, базирани на резултати. Премахването им поставя предизвикателство пред бизнеса на рекламодатели и издатели от гледна точка на това, че прави невъзможно използването на установените методи за сегментирането на потребителските аудитории.
Какви са инструментите, осигурени от Google за справяне с липсващите бисквитки? Какви са предизвикателствата пред индустрията? Какво ще е влиянието върху приходите на издателите?
Отговор на тези въпроси ще даде уебинара Privacy Sandbox: Голямата картина, организиран от IAB – Bulgaria. Лектори са Веселин Андреев, Head of AdOps and Programmatic Team в NetInfо и Благовест Йорданов, управляващ съдружник в ID Digital Consulting.
Веселин Андреев ръководи техническите имплементации на NetInfo по отношение на рекламното обезпечаване от 16 години. Занимавал се е с имплементацията на различни Ad Servers и Demand Sources. На уебинара той ще сподели опита на NetInfo за минимизиране на загубите от премахването на 3rd party бисквитките, като експерт в областта и представител на компания, която е сред лидерите на българския дигитален пазар.
„Изправени сме пред огромно предизвикателство за цялата индустрия, защото използването на бисквитки е гръбнакът на ефективността в
дигиталната реклама. Проблемът по същество представлява понижаване на точността, което неминуемо води до понижаване на резултати, ergo на приходите в цялата екосистема. Лекцията е изцяло доброволна, по наша инициатива с Благовест Йорданов и IAB – Bulgaria, и на нея ще споделим с пазара събраната информация за това, което от опита сме научили дотук. Оказва се, че много хора от бизнеса нямат увереност в знанията си по темата и изпитват несигурност. Някои с право, други нямат съществен повод за притеснение“, каза Веселин Андреев.
От лекцията на Веселин Андреев може да научите още какви инструменти, включени в инициативата Privacy Sandbox, са предназначени за издателите и дали ще им помогнат да заменят отпадащите бисквитки, също как да адаптираме оптимално нашия бизнес.
Благовест Йорданов ще очертае най-новите инициативи, свързани с опазване поверителността на личните данни на потребителите и стриктното прилагане на GDPR изискванията. Част от тях са нашумялата напоследък имплементация на Google Consent Mode V2.
Събитието Privacy Sandbox: Голямата картина ще се проведе на 29 март от от 9:30 – 12:30 ч. То е хибридно и е безплатно.
Как да се регистрирате за него, повече за темите и пълната програма, можете да откриете тук.