Представители на социалните мрежи Twitter и Facebook на интернет гиганта Google ще говорят следващата седмица на две изслушвания в американския Конгрес, свързани с Русия, предадоха Ройтерс и ТАСС.
В подкомисията за борба с престъпността и тероризма към юридическата комисия на Сената на 31 октомври ще има изслушване, посветено на разпространението в интернет на екстремистки материали и на руска дезинформация. На изслушването са поканени юрисконсултът на Facebook Колин Стреч, изпълняващ длъжността юрисконсулт на Twitter Шон Еджет и директорът по въпросите на информационната сигурност на Google Ричард Салгадо.
Стреч и Еджет на 1 ноември ще бъдат и на изслушване в специалната комисия по разузнаване в Камарата на представителите, която води разследване за така наречената руска намеса в американските президентски избори миналата година. Там Google ще бъде представен от вицепрезидентът и юрисконсулт Кент Уолкър.
Същевременно Facebook обяви, че предприема нови стъпки за увеличаване на прозрачността за хората, които разглеждат и купуват политически реклами в сайта, предаде АП.
Facebook ще проверява купувачите на политически реклами и ще изисква от тях да разкрият имената и местоположението си и ще направи възможно така че потребителите да могат да видят с едно кликване всички реклами на даден рекламодател. Facebook ще създаде и архив за рекламите, в който всеки може да издирва онова, което го интересува.
Facebook призна неотдавна, че е открил над 3000 реклами, свързани с Русия.
В подкомисията за борба с престъпността и тероризма към юридическата комисия на Сената на 31 октомври ще има изслушване, посветено на разпространението в интернет на екстремистки материали и на руска дезинформация. На изслушването са поканени юрисконсултът на Facebook Колин Стреч, изпълняващ длъжността юрисконсулт на Twitter Шон Еджет и директорът по въпросите на информационната сигурност на Google Ричард Салгадо.
Стреч и Еджет на 1 ноември ще бъдат и на изслушване в специалната комисия по разузнаване в Камарата на представителите, която води разследване за така наречената руска намеса в американските президентски избори миналата година. Там Google ще бъде представен от вицепрезидентът и юрисконсулт Кент Уолкър.
Същевременно Facebook обяви, че предприема нови стъпки за увеличаване на прозрачността за хората, които разглеждат и купуват политически реклами в сайта, предаде АП.
Facebook ще проверява купувачите на политически реклами и ще изисква от тях да разкрият имената и местоположението си и ще направи възможно така че потребителите да могат да видят с едно кликване всички реклами на даден рекламодател. Facebook ще създаде и архив за рекламите, в който всеки може да издирва онова, което го интересува.
Facebook призна неотдавна, че е открил над 3000 реклами, свързани с Русия.