Открита е "черната кутия", записвала разговорите в пилотската кабина на Боинга, катастрофирал в неделя в руския град Казан. Това съобщи говорителят на Междудържавния авиационен комитет (МАК) Олег Ермолов, предаде ИТАР-ТАСС. "Самописецът е изпратен в Москва за обработка на записаната информация", добави Ермолов.
Установена е причината за самолетната катастрофа, пише в. „Комерсант”. Летецът, управлявал Боинга, който се разби там в неделя, е изключил автопилота и сам е пикирал към летището, където самолетът експлодира и загинаха 50 души. Според експерти само психолози биха могли да обяснят действията на пилота, посочва изданието.
Вестникът цитира шокиращи изводи на Междудържавния авиационен комитет (МАК), разследващ трагедията със самолета на авиокомпания „Татарстан”. Цели 20 секунди двигателите с максимална тяга тласкали машината към земята и тя буквално се врязала в пистата със скорост над 450 км/ч. Удар с такава сила не могли да издържат дори бордовите самописци, запечатани в бронирани и негорими контейнери.
За тези 20 секунди самолетът е можело да бъде спасен, но пилотите не са направили необходимото - „мисля, че просто са нямали достатъчно опит”, коментира за „Комсомолская правда” руският летец-изпитател Анатолий Книшов. Едната „черна кутия”, записваща разговорите в кабината на екипажа, още не е намерена - открити са само парчета от кутията с магнетофона. Петдесетте души в самолета изобщо не са имали шансове да оцелеят, добавя вестникът.
Записващото устройство и касетата с разговорите между пилотите може да са били извозени от летището заедно с други парчета от самолета, още преди да бъдат открити „черните кутии”. Всичко обаче се пази до края на разследването - ако лентата не е изгоряла, със сигурност ще бъде намерена, твърди „Росийская газета”, допълва БТА.
На бял свят излизат нови факти за разбилия се самолет. Първите данни на МАК от оцелелите „черни кутии” сочат поява на технически повреди в самолета преди опита да кацне в Казан, пише „Новие известия”.
Освен това стана ясно, че Боингът е изпълнявал четвърти полет за деня, преди това е летял включително в чужбина, добавя вестникът.
В република Татарстан започна геномен анализ на останките на загиналите. Местното здравно министерство съобщи, че до вчера сутринта са били разпознати десет фрагмента от тела, без да уточни дали това е станало с оглед или съпоставка на проби от ДНК, посочва изданието.
Преди катастрофата командирът на Боинга е изпълнявал повторен заход за кацане само на тренажор, но не и в реален полет, заявил вчера шефът на авиокомпания „Татарстан” Аксан Гиниятулин, цитиран в „Московский комсомолец”.
Гиниятулин изтъкнал, че при все това екипажът е бил опитен. Експерти на всекидневника обаче твърдят обратното. Днес в Русия „се плюе на стандартите, на авиационните правила, писани с кръв”, тъй че катастрофата в Казан „за жалост не е последната трагедия”, предупреждава летец-изпитател.
За предотвратяване на подобни катастрофи занапред Русия може да ограничи вноса на самолети втора употреба от чужбина. И същевременно да разработи мерки за финансово подпомагане на компаниите, използващи руски машини, посочва в интервю за „Известия” Владимир Гутеньов от комисията по промишлеността в Държавната дума - вицепрезидент на руския Съюз на машиностроителите и лидер на Лигата за съдействие на отбранителните предприятия.