Необичайните студове в Европа и техните жертви са водеща тема за европейските издания.
Френският в. „Фигаро” обаче разглежда темата от друг ъгъл. Студът е манна небесна за някои икономически отрасли, пише изданието. Става дума за същите отрасли, които бяха тежко засегнати от топлата есен и мекото начало на зимата. Сега студовете например стимулират продажбите на супи, които скочиха с 16% само за тази седмица след спад от 9,2% през декември. Студът увеличава и продажбите на какао на прах с 8%.
Студеното време дава възможност на модните къщи да започнат да продават най-после зимните си колекции, към които нямаше интерес заради топлото досега време. Същото е в сила и за зимните обувки и ботуши. След 26 януари се забелязва истински щурм на щандовете с добре подплатени обувки и ботуши. Продажбите им са се увеличили четири пъти.
От студа извличат полза и монтьорите, посочва БТА. Заради поледицата катастрофите са нараснали и се налагат повече ремонти на автомобили. През последните три месеца на 2011 г. топлото време стана причина за 30-процентен спад на дейностите в сектора.
Естествено застудяването и снегът са от полза за зимния туризъм. Но ако снеговалежите се задържат, това може на следващ етап да навреди на туризма, защото ще направи пътищата трудно проходими и ще затрудни доставките на стоки.