Цените на бензиностанциите в Германия се понижиха, а пътниците започнаха да плащат само 9 евро на месец за обществен транспорт, след в най-голямата европейска икономика задейства от днес мерки за намаляване на инфлацията.
След като през последните месеци ръстът на потребителските цени достигна нови рекорди след нахлуването на Русия в Украйна, Германия отпуска 30 млрд. евро от хазната си, за да помогне на жителите и бизнеса да се справят с проблема.
Сред най-очакваните от потребителите мерки е намаляването на данъка върху горивата до около 30 цента на литър бензин и 14 цента за дизел. В Берлин шофьорите заявиха, че са били приятно изненадани от незабавното въздействие върху цените на горивата, които паднаха под 2 евро за литър.
Никлас Гелауер, който зарежда на бензиностанция, където бензинът беше поевтинял до 1,88 евро за литър, а дизелът - до 1,87 евро, приветства тази стъпка.
"Разликата в цените на бензиностанциите е голяма. Не мога да се справя без кола, затова преди това чаках до вечерта, за да напълня резервоара, тъй като тогава цените са по-ниски", каза 20-годишният младеж пред АФП.
Здравната работничка Вероника Шолц споделя, че напоследък ѝ се налага да използва повече обществения транспорт, тъй като шофирането е станало твърде скъпо.
"Хубаво е, че цените на бензина вече са по-ниски. Тъй като напоследък цените бяха толкова високи, съм зареждала само тогава, което е било абсолютно необходимо", каза тя.
Междувременно пътуващите с обществения транспорт бяха зарадвани от месечния билет от 9 евро, валиден за местните и регионалните автобуси, метрото и влаковете в цялата страна.
Билетът, който е в сила от юни до август и не може да се използва за високоскоростни влакове, е субсидиран с 2,5 млрд. евро от държавните фондове и вече е използван от 7 милиона души.
Стрес тест
Съществуват, обаче, опасения, че евтиният билет ще накара твърде много хора да се включат в системата на обществения транспорт, която трудно може да се справи с внезапните напливи.
Предвид предстоящите летни отпуски влаковете, които пътуват до популярни туристически дестинации, рискуват да бъдат препълнени.
21-годишната студентка Аника Буркхардт е пътувала с приятелка от северозападния град Бремен до Берлин. Те са пътували с автобус за дълги разстояния, но планират да използват билета от 9 евро и да пътуват в бъдеще с регионални влакове.
"Това е шест часа по-дълго, но е по-евтино. Хубаво е, че ще се използват по-малко коли, но регионалните влакове вече са много пълни и вероятно ще бъдат още по-пълни", каза тя. Предвид предстоящия дълъг празничен уикенд служителите нервно наблюдават ключови маршрути.
Мартин Буркерт, заместник-председател на профсъюза на железничарите и транспортните работници EVG, определи предстоящия уикенд като стрес тест за железниците, като подчерта, че са налице планове за действие при извънредни ситуации.
"Ако на даден перон има твърде много хора, полицията ще го освободи, за да могат влаковете да пътуват безопасно", каза той.
"Ако има опасност цяла гара да се напълни с прекалено много хора, тя ще бъде затворена. Ако влаковете са прекалено пълни, те ще трябва да бъдат освободени", предупреди той.
След като през последните месеци ръстът на потребителските цени достигна нови рекорди след нахлуването на Русия в Украйна, Германия отпуска 30 млрд. евро от хазната си, за да помогне на жителите и бизнеса да се справят с проблема.
Сред най-очакваните от потребителите мерки е намаляването на данъка върху горивата до около 30 цента на литър бензин и 14 цента за дизел. В Берлин шофьорите заявиха, че са били приятно изненадани от незабавното въздействие върху цените на горивата, които паднаха под 2 евро за литър.
Никлас Гелауер, който зарежда на бензиностанция, където бензинът беше поевтинял до 1,88 евро за литър, а дизелът - до 1,87 евро, приветства тази стъпка.
"Разликата в цените на бензиностанциите е голяма. Не мога да се справя без кола, затова преди това чаках до вечерта, за да напълня резервоара, тъй като тогава цените са по-ниски", каза 20-годишният младеж пред АФП.
Здравната работничка Вероника Шолц споделя, че напоследък ѝ се налага да използва повече обществения транспорт, тъй като шофирането е станало твърде скъпо.
"Хубаво е, че цените на бензина вече са по-ниски. Тъй като напоследък цените бяха толкова високи, съм зареждала само тогава, което е било абсолютно необходимо", каза тя.
Междувременно пътуващите с обществения транспорт бяха зарадвани от месечния билет от 9 евро, валиден за местните и регионалните автобуси, метрото и влаковете в цялата страна.
Билетът, който е в сила от юни до август и не може да се използва за високоскоростни влакове, е субсидиран с 2,5 млрд. евро от държавните фондове и вече е използван от 7 милиона души.
Стрес тест
Съществуват, обаче, опасения, че евтиният билет ще накара твърде много хора да се включат в системата на обществения транспорт, която трудно може да се справи с внезапните напливи.
Предвид предстоящите летни отпуски влаковете, които пътуват до популярни туристически дестинации, рискуват да бъдат препълнени.
21-годишната студентка Аника Буркхардт е пътувала с приятелка от северозападния град Бремен до Берлин. Те са пътували с автобус за дълги разстояния, но планират да използват билета от 9 евро и да пътуват в бъдеще с регионални влакове.
"Това е шест часа по-дълго, но е по-евтино. Хубаво е, че ще се използват по-малко коли, но регионалните влакове вече са много пълни и вероятно ще бъдат още по-пълни", каза тя. Предвид предстоящия дълъг празничен уикенд служителите нервно наблюдават ключови маршрути.
Мартин Буркерт, заместник-председател на профсъюза на железничарите и транспортните работници EVG, определи предстоящия уикенд като стрес тест за железниците, като подчерта, че са налице планове за действие при извънредни ситуации.
"Ако на даден перон има твърде много хора, полицията ще го освободи, за да могат влаковете да пътуват безопасно", каза той.
"Ако има опасност цяла гара да се напълни с прекалено много хора, тя ще бъде затворена. Ако влаковете са прекалено пълни, те ще трябва да бъдат освободени", предупреди той.