Пътнически самолет на индонезийската авиокомпания "Лайън еър" със 188 пътници и екипаж, летящ от Джакарта до град Пангкал Пинанг на остров Суматра, се разби в морето, предаде Ройтерс.
Връзката със самолета "Боинг 737 МАКС8" се е загубила 13 минути след излитането му от международното летище в Джакарта. Той е изчезнал над провинция Западна Ява.
Екипажът на самолета е поискал да се върне в Джакарта малко преди да бъде изгубен контакт с него, предаде Ройтерс, като се позова на Йоханес Сирайт, говорител на индонезийската служба за контрол на въздушния трафик. Диспечерите са разрешили на самолета да се върне, но тогава точно бил изгубен контактът с него, допълни говорителят.
Машината е паднала в морето край бреговете на остров Ява и е потънала. Спасителни и издирвателни екипи вече са открили части от машината.
Индонезийски пътнически самолет се разби в морето
Самолетът е Боинг 737 Макс 8. Той е изпълнявал полет от Джакарта за Пангкал Пинанг на остров Суматра. Самолетът е на компания Лайън еър. Той е бил в експлоатация само от няколко месеца. Бил е доставен на Лайън еър през август, предаде АП.
Говорителят на Боинг Пол Люис каза, че компанията следи внимателно ситуацията. Моделите Макс 8 смениха сходната серия самолети на Боинг 737-800. Пилотът и помощник пилотът са имали общо 11 000 летателни часа, се казва в изявление на Лайън еър, предаде Ройтерс.
Метеорологичните условия са били безопасни за полета. Имало е малко облаци, но не и такива, които да застрашат полета, каза Двикорита Карнавати, директор на Агенцията по метеорология, геофизика и климатология на Индонезия, предаде ДПА.
Няма загинали българи при авиокатастрофата в Джакарта
Компанията Лайън еър е нискотарифна и бързо развиваща се, припомня АП. Тя бе основана през 1999 г. и има над 600 полета дневно, както международни, така и между летищата на индонезийския архипелаг, който има над 17 000 острова. Компанията има основно самолети Боинг 737. Тя е най-голямата в страната по показателя брой на пътниците.
Преди катастрофата от днес, компанията за последно съобщи за фатален инцидент през 2004 г. Тогава 25 души загинаха при катастрофа със самолет Ди Си 9, който падна при проливен дъжд в Соло в Централна Ява. ЕС забрани на Лайън еър да лети до редица европейски дестинации от юли 2007 г. до юни 2016 г.
Връзката със самолета "Боинг 737 МАКС8" се е загубила 13 минути след излитането му от международното летище в Джакарта. Той е изчезнал над провинция Западна Ява.
Екипажът на самолета е поискал да се върне в Джакарта малко преди да бъде изгубен контакт с него, предаде Ройтерс, като се позова на Йоханес Сирайт, говорител на индонезийската служба за контрол на въздушния трафик. Диспечерите са разрешили на самолета да се върне, но тогава точно бил изгубен контактът с него, допълни говорителят.
Машината е паднала в морето край бреговете на остров Ява и е потънала. Спасителни и издирвателни екипи вече са открили части от машината.
Индонезийски пътнически самолет се разби в морето
Самолетът е Боинг 737 Макс 8. Той е изпълнявал полет от Джакарта за Пангкал Пинанг на остров Суматра. Самолетът е на компания Лайън еър. Той е бил в експлоатация само от няколко месеца. Бил е доставен на Лайън еър през август, предаде АП.
БГНЕС
Говорителят на Боинг Пол Люис каза, че компанията следи внимателно ситуацията. Моделите Макс 8 смениха сходната серия самолети на Боинг 737-800. Пилотът и помощник пилотът са имали общо 11 000 летателни часа, се казва в изявление на Лайън еър, предаде Ройтерс.
Метеорологичните условия са били безопасни за полета. Имало е малко облаци, но не и такива, които да застрашат полета, каза Двикорита Карнавати, директор на Агенцията по метеорология, геофизика и климатология на Индонезия, предаде ДПА.
Няма загинали българи при авиокатастрофата в Джакарта
Компанията Лайън еър е нискотарифна и бързо развиваща се, припомня АП. Тя бе основана през 1999 г. и има над 600 полета дневно, както международни, така и между летищата на индонезийския архипелаг, който има над 17 000 острова. Компанията има основно самолети Боинг 737. Тя е най-голямата в страната по показателя брой на пътниците.
БГНЕС
Преди катастрофата от днес, компанията за последно съобщи за фатален инцидент през 2004 г. Тогава 25 души загинаха при катастрофа със самолет Ди Си 9, който падна при проливен дъжд в Соло в Централна Ява. ЕС забрани на Лайън еър да лети до редица европейски дестинации от юли 2007 г. до юни 2016 г.