Европейските вицешампиони за 2006 година Крум Дончев и Стойко Вълчев (Приста Ойл Рали Тим, Пежо 207 S2000) останаха недосегаеми в генералното класиране в първия ден на Рали България.
Екипажът пое лидерството на колоната след етапа Мухово (28,89 км) и не допуснаха нито за момент да бъдат изместени от първото място. От днешните шест скоростни етапа Дончев/Вълчев спечелиха пет, а последният за деня етап - 18,40-километровият Юндола 2, бе за турския пилот Волкан Ъшък (ФИАТ Гранде Пунто S2000).
Вчерашната скоростна отсечка - Боровец (2.95 км) бе спечелена от Ясен Попов/Никола Попов (Булрейс, Мицубиши Лансър Ево 9).
Ездата на двамата българи днес бе точно онова, което всички очакваха от Крум Дончев след един неудачно започнал сезон и проблемно участие със същия автомобил в предпоследното рали от шампионата.
Атаката, която Дончев предприе в началото на деня и комфортната преднина от 27.7 секунди, която си осигури пред турския тандем, дава огромни надежди, че утре състезателите на Приста Ойл Рали Тим могат да нарушат досегашната традиция наш екипаж да печели европейското ни рали след дълги години пауза.
Дончев и Вълчев стартираха вчера в Рали България изключително внимателно, но единствено с идеята в събота да атакуват още от първия специален етап.
В същото време истинска драма споходи вчерашния лидер в състезанието - екипажът на Булрейс Ясен Попов/Никола Попов (Мицубиши Лансър Ево 9).
След като успяха да отстранят проблем с централния диференциал, с който двамата караха в продължение на 46,42 км и след като достигнаха до третото място в генералното класиране, „деветката” на Попови получи нов дефект, този път в двигателя. Като резултат - общо изоставане с повече от 6 мин. и 12-а позиция.
„Не успяхме да намерим верните настройки за колата”, лаконично обясни 4-ата си позиция в първия ден миналогодишният победител Димитър.
По време на сервизирането на автомобила механиците от ИРТ смениха окачването на мицубишито, но въпреки това без желания за пилота ефект. Той изостава от лидерите с 1:15 минути.
Трети в генералното класиране са италианците Корадо Фонтана/Ренцо Казаса (ФИАТ Гранде Пунто S2000).
„Съжалявам, че през миналата година въпреки голямата битка с Корадо, аз загубих в класирането с 1,5 секунди, съжалявам, обаче сега аз ще бъда по-бърз”, обясни намеренията си Ъшък на пресконференцията преди старта вчера. Днес Ъшък, който е чужденецът с най-голям опит от българското рали, води на Фонтана с 18,4 секунди.
Ако има някой, който трябва да вземе наградата за най-борбен пилот, то Румен Дунев няма да има конкуренция. На Сестримо 1 екипажът на Рено Рейсинг стартира и завърши на три колела - без задна дясна гума, без спирачки и със силно разбито окачване на своето Рено Клио S1600. Той запазва лидерството си в клас А6 за националното първенство, но се срути до 14-о място в генералното класиране.
В клас N3 начело е екипажът Турал Метков/Васко Христов (ТМ Моторспорт, Пежо 206 RC), а при най-малките от серийните автомобили лидер в края на първия ден са Сава Димитров/Красимир Механджийски (АМ Рейсинг, Дайхацу Чарад).
Екипажът пое лидерството на колоната след етапа Мухово (28,89 км) и не допуснаха нито за момент да бъдат изместени от първото място. От днешните шест скоростни етапа Дончев/Вълчев спечелиха пет, а последният за деня етап - 18,40-километровият Юндола 2, бе за турския пилот Волкан Ъшък (ФИАТ Гранде Пунто S2000).
Вчерашната скоростна отсечка - Боровец (2.95 км) бе спечелена от Ясен Попов/Никола Попов (Булрейс, Мицубиши Лансър Ево 9).
Ездата на двамата българи днес бе точно онова, което всички очакваха от Крум Дончев след един неудачно започнал сезон и проблемно участие със същия автомобил в предпоследното рали от шампионата.
Атаката, която Дончев предприе в началото на деня и комфортната преднина от 27.7 секунди, която си осигури пред турския тандем, дава огромни надежди, че утре състезателите на Приста Ойл Рали Тим могат да нарушат досегашната традиция наш екипаж да печели европейското ни рали след дълги години пауза.
Дончев и Вълчев стартираха вчера в Рали България изключително внимателно, но единствено с идеята в събота да атакуват още от първия специален етап.
В същото време истинска драма споходи вчерашния лидер в състезанието - екипажът на Булрейс Ясен Попов/Никола Попов (Мицубиши Лансър Ево 9).
След като успяха да отстранят проблем с централния диференциал, с който двамата караха в продължение на 46,42 км и след като достигнаха до третото място в генералното класиране, „деветката” на Попови получи нов дефект, този път в двигателя. Като резултат - общо изоставане с повече от 6 мин. и 12-а позиция.
„Не успяхме да намерим верните настройки за колата”, лаконично обясни 4-ата си позиция в първия ден миналогодишният победител Димитър.
По време на сервизирането на автомобила механиците от ИРТ смениха окачването на мицубишито, но въпреки това без желания за пилота ефект. Той изостава от лидерите с 1:15 минути.
Трети в генералното класиране са италианците Корадо Фонтана/Ренцо Казаса (ФИАТ Гранде Пунто S2000).
„Съжалявам, че през миналата година въпреки голямата битка с Корадо, аз загубих в класирането с 1,5 секунди, съжалявам, обаче сега аз ще бъда по-бърз”, обясни намеренията си Ъшък на пресконференцията преди старта вчера. Днес Ъшък, който е чужденецът с най-голям опит от българското рали, води на Фонтана с 18,4 секунди.
Ако има някой, който трябва да вземе наградата за най-борбен пилот, то Румен Дунев няма да има конкуренция. На Сестримо 1 екипажът на Рено Рейсинг стартира и завърши на три колела - без задна дясна гума, без спирачки и със силно разбито окачване на своето Рено Клио S1600. Той запазва лидерството си в клас А6 за националното първенство, но се срути до 14-о място в генералното класиране.
В клас N3 начело е екипажът Турал Метков/Васко Христов (ТМ Моторспорт, Пежо 206 RC), а при най-малките от серийните автомобили лидер в края на първия ден са Сава Димитров/Красимир Механджийски (АМ Рейсинг, Дайхацу Чарад).