Инициативата на Нова и фондация Reach for Change има за цел да подкрепи социалното предприемачество и проекти, насочени към подобряване живота на децата в България
Първите резултати от инициативата ПРОМЯНАТА са вече факт. Победителите в конкурса за 2014 - IT специалистите Емилиян Кадийски и Теодор Костадинов от Враца, отвориха IT център, в който ще се обучават млади хора от Враца и региона. IT центърът се реализира с подкрепата на инициативата ПРОМЯНАТА и Община Враца, в него ще се провеждат безплатни IT курсове, които ще помогнат на младите специалисти да си намерят работa в софтуерната индустрия. Дългосрочната цел на Емилиян и Теодор е да дадат причини на младите хора да останат във Враца, където да имат възможност за намиране на интересна и добре платена работа.
Проектът за ИТ общност на Тео и Емо победи в Reach for Change - Промяната
„Един от най-големите проблеми в IT сектора в България е липсата на обучени кадри. Мечтата ни е да обучим достатъчно младши програмисти и по този начин да провокираме някои от големите IT компании да отворят офис или клон във Враца, където ще има вече готови обучени специалисти. Вярваме, че има шанс това да се случи", казват Емилиян Кадийски и Теодор Костадинов.
Откриването на IT центъра привлече много млади хора, които имат желание и интерес да се включат в предстоящите курсове по програмиране. Безплатните курсове започват от 7 март, а заявки за кандидатстване се приемат до 3 март на school.vratsasoftware.com. Над 60 души са се записали за предстоящите обучения до момента. Курсове ще продължат 8 месеца, като след тях и предвидения тримесечния платен стаж курсистите ще имат знанията и уменията да работят като младши програмисти.
Ани Салич, посланик на инициативата, пожела успех на победителите в ПРОМЯНАТА: "Истински вярвам в успеха на тази инициатива, защото тя ясно съчетава социалната кауза с бизнес плана. Вярвам, че вие ще създадете не 5, а 500 работни места". IT центърът беше открит с подкрепата на община Враца, а кметът на града - инж. Николай Иванов лично се ангажира да подкрепя находчивите социални предприемачи, предавайки им документ за безвъзмездно ползване на залата за период от 3 години.
„Когато преди една година обявихме конкурс за социално предприемачество, ни беше трудно да обясним какво е това. Днес вече имаме вашия пример и можем да покажем, че социалните предприемачи са предприемачи с кауза и бъдеще", каза Юрий Вълковски, мениджър на програмата на фондация Reach for Change.
Заедно с първите резултати на проекта победител, инициативата ПРОМЯНАТА получи и първото престижно отличие. На 12-те годишни награди за отговорен бизнес на Българския форум на бизнес лидерите, инициативата бе отличена в най-оспорвана категория „Инвеститор в обществото" сред 17 стойностни проекта, а Нова беше единствената медия, включила се с проект в конкурса, в който участват общо 55 компании със 77 проекта.
Повече за инициативата ПРОМЯНАТА, която се осъществява в партньорство между Нова Броудкастинг Груп и международната фондация Reach for Change
Инициативата ПРОМЯНАТА стартира в България през 2014 г. Тя има за цел да подобри живота на децата, като открива и подпомага мотивирани социални предприемачи. През изминалата година над 200 кандидата от цялата страна кандидатстваха по програмата с проекти. От тях бяха избрани петте най-добри и обещаващи идеи, за които впоследствие гласуваха рекордните над 14 000 потребители.
Проектът на Емилиян и Теодор е големият победител в конкурса за социално предприемачество, реализиран през 2014, с подкрепата на Нова Броудкастинг Груп и фондация Reach for Change. В допълнение към първоначалната финансова подкрепа, в размер на 30 000 лв., победителите получават от организаторите на конкурса и постоянна експертна и наставническа подкрепа за постигане на устойчив бизнес модел и значими резултати.