Едно от най-вълнуващите събития в сферата на образованието тази година е представянето на подхода Реджо Емилия, известен като един от най-добрите образователни модели в света. Конференцията “Образът на детето”, организирана от Фондация за детско развитие “Калейдоскоп”, ще се състои на 28 септември в Морско казино Варна. Лектори са Клаудиа Джудичи, президент на Фондация Reggio Children, и Емануела Веркали, координатор на международната мрежа. Повече информация и регистрация на: https://kaleidoscope.bg
В морето от съвременни образователни методики, философията на Реджо Емилия се откроява с необичайна комбинация от драматична история и новаторска визия. Подходът Реджо се заражда в самия край на Втората световна война като реакция на местната родителска общност срещу конформизма на войната. Разтърсени от факта, че италианският народ не се е противопоставил на Мусолини, тези родители осъзнават, че не искат да имат послушни деца, които безмълвно биха следвали всекиго.
5 грешки на родителите при възпитанието на децата
След по-малко от две десетилетия нетрадиционният експеримент прераства в общинския модел за ранна грижа и образование на града Реджо Емилия, чието име подходът гордо носи и до днес. Реджо споделя някои от ценностите на по-известните валдорфски и монтесорски училища, но не е конкретна образователна система, а по-скоро философия, основана на научни изследвания и общочовешки ценности, свързани с това как децата учат. Тези ценности могат да се интерпретират в различен контекст, различни образователни структури и по много начини, което прави подходът изключително гъвкав.
Отглеждаме разглезени и незрели деца
Международната мрежа на Reggio Children, Фондацията, която разпространява ценностите и визията на Реджо по света, е активна в над 30 държави в 6-те континента. За първи път конференцията “Образът на детето” ще постави и България на картата на най-високия стандарт в ранното образование. Присъствието на лектор от ранга на Клаудиа Джудичи - президент на Reggio Children и участник в различни италиански и международни изследователски проекти; част от няколко работни групи на Италианското образователно министерство - задава много високи очаквания към събитието. Темите “Образът на детето”, “Етика и естетика”, “Аналогови и дигитални светове” и “Качество в образованието” обещават практическа насоченост при представянето на основните ценности на подхода.
В морето от съвременни образователни методики, философията на Реджо Емилия се откроява с необичайна комбинация от драматична история и новаторска визия. Подходът Реджо се заражда в самия край на Втората световна война като реакция на местната родителска общност срещу конформизма на войната. Разтърсени от факта, че италианският народ не се е противопоставил на Мусолини, тези родители осъзнават, че не искат да имат послушни деца, които безмълвно биха следвали всекиго.
5 грешки на родителите при възпитанието на децата
След по-малко от две десетилетия нетрадиционният експеримент прераства в общинския модел за ранна грижа и образование на града Реджо Емилия, чието име подходът гордо носи и до днес. Реджо споделя някои от ценностите на по-известните валдорфски и монтесорски училища, но не е конкретна образователна система, а по-скоро философия, основана на научни изследвания и общочовешки ценности, свързани с това как децата учат. Тези ценности могат да се интерпретират в различен контекст, различни образователни структури и по много начини, което прави подходът изключително гъвкав.
Отглеждаме разглезени и незрели деца
Международната мрежа на Reggio Children, Фондацията, която разпространява ценностите и визията на Реджо по света, е активна в над 30 държави в 6-те континента. За първи път конференцията “Образът на детето” ще постави и България на картата на най-високия стандарт в ранното образование. Присъствието на лектор от ранга на Клаудиа Джудичи - президент на Reggio Children и участник в различни италиански и международни изследователски проекти; част от няколко работни групи на Италианското образователно министерство - задава много високи очаквания към събитието. Темите “Образът на детето”, “Етика и естетика”, “Аналогови и дигитални светове” и “Качество в образованието” обещават практическа насоченост при представянето на основните ценности на подхода.