Противоепидемичните мерки не трябва да бъдат забравени по време на предстоящите светли празници, съветват експерти. Все така важно остава носенето на маски, ползването на дезинфектанти и съблюдаването на нужната дистанция.
Третата вълна не е отминала, а специалистите предупреждават за нов пик, който се очаква след празниците. Експертите съветват да не се прибягва до самолечение и при симптоми да не се пренебрегва консултацията с лекар. И напомнят, че превенцията също е от значение.
Витамин D е полезен и е препоръчително да се приема ежедневно в предписана от лекар доза. При контакт със заразен някои медици предписват и антистенокардин, както и ивермектин, чиято полза в началния стадий на заболяването е доказана многократно, пише kmeta.bg. Водещи медицински лица, сред които и шефът на столичното РЗИ д-р Данчо Пенчев, потвърдиха неговото действие, напомнят от изданието.
Спазването на противоепидемичните мерки и превенция е от съществено значение и за хората, които ще пътуват по празниците.
Европейската комисия излезе с практични препоръки за безопасно пътуване:
1. Резервирайте билетите и се регистрирайте онлайн, за да избегнете по възможност опашките.
2. Спазвайте социална дистанция при оставяне на багажа, проверки за сигурност, натоварване и вземане на багажа.
3. Броят на пътниците може да бъде по-малък от обикновено и може да бъдете помолени да седите на разстояние от другите пътници, които не са част от семейството Ви.
4. Ако е трудно да се гарантира спазването на дистанция, може да бъдете помолени да носите маска.
5. По време на пътуването може да не се предлагат храни, напитки и други стоки.
6. Превозвачите могат да поставят защитни бариери в превозното средство - например, между пътниците и шофьора на автобус. Може да бъдете помолени да се качите от задната врата.
7. Шофьорите следва да отварят вратите автоматично на всяка спирка, за да не се налага на пътниците да докосват копчета или дръжки.
8. Гарите, пристанищата и летищата следва да осигуряват редовно почистване и дезинфекция и да следва да има санитарни препарати, включително в превозното средство.
9. Следва да има подходяща вентилация във всички видове транспорт.
10. При анулиране на билети пътниците могат да избират между възстановяване на средствата и пренасочване. Ако превозвачът предлага ваучер, правото Ви да искате възстановяване на средствата остава в сила.
Престой в хотели:
Гостите на хотели и на други учреждения, предлагащи престой, следва да спазват социална дистанция, когато се намират в общи части. Те следва да се съобразяват и с други мерки за предотвратяване на инфекции - например, да ползват кърпичка или лакътя си при кашляне или кихане, да мият редовно ръцете си и да носят маски за лице.
Туристическите учреждения следва да предоставят на гостите си ясна информация още преди пристигане и трябва да имат план за действия, ако се установи наличие на болни хора. Те трябва редовно да почистват често докосвани повърхности и да имат добри системи за вентилациия. Персоналът в хотелите трябва да получи основно обучение за предотвратяване и контрол на инфекции.
Третата вълна не е отминала, а специалистите предупреждават за нов пик, който се очаква след празниците. Експертите съветват да не се прибягва до самолечение и при симптоми да не се пренебрегва консултацията с лекар. И напомнят, че превенцията също е от значение.
Витамин D е полезен и е препоръчително да се приема ежедневно в предписана от лекар доза. При контакт със заразен някои медици предписват и антистенокардин, както и ивермектин, чиято полза в началния стадий на заболяването е доказана многократно, пише kmeta.bg. Водещи медицински лица, сред които и шефът на столичното РЗИ д-р Данчо Пенчев, потвърдиха неговото действие, напомнят от изданието.
Спазването на противоепидемичните мерки и превенция е от съществено значение и за хората, които ще пътуват по празниците.
Европейската комисия излезе с практични препоръки за безопасно пътуване:
1. Резервирайте билетите и се регистрирайте онлайн, за да избегнете по възможност опашките.
2. Спазвайте социална дистанция при оставяне на багажа, проверки за сигурност, натоварване и вземане на багажа.
3. Броят на пътниците може да бъде по-малък от обикновено и може да бъдете помолени да седите на разстояние от другите пътници, които не са част от семейството Ви.
4. Ако е трудно да се гарантира спазването на дистанция, може да бъдете помолени да носите маска.
5. По време на пътуването може да не се предлагат храни, напитки и други стоки.
6. Превозвачите могат да поставят защитни бариери в превозното средство - например, между пътниците и шофьора на автобус. Може да бъдете помолени да се качите от задната врата.
7. Шофьорите следва да отварят вратите автоматично на всяка спирка, за да не се налага на пътниците да докосват копчета или дръжки.
8. Гарите, пристанищата и летищата следва да осигуряват редовно почистване и дезинфекция и да следва да има санитарни препарати, включително в превозното средство.
9. Следва да има подходяща вентилация във всички видове транспорт.
10. При анулиране на билети пътниците могат да избират между възстановяване на средствата и пренасочване. Ако превозвачът предлага ваучер, правото Ви да искате възстановяване на средствата остава в сила.
Престой в хотели:
Гостите на хотели и на други учреждения, предлагащи престой, следва да спазват социална дистанция, когато се намират в общи части. Те следва да се съобразяват и с други мерки за предотвратяване на инфекции - например, да ползват кърпичка или лакътя си при кашляне или кихане, да мият редовно ръцете си и да носят маски за лице.
Туристическите учреждения следва да предоставят на гостите си ясна информация още преди пристигане и трябва да имат план за действия, ако се установи наличие на болни хора. Те трябва редовно да почистват често докосвани повърхности и да имат добри системи за вентилациия. Персоналът в хотелите трябва да получи основно обучение за предотвратяване и контрол на инфекции.