Луси Хейл, Ашли Бенсън и Шей Мичъл от сериала Малки сладки лъжкини
Луси Хейл, Ашли Бенсън и Шей Мичъл от сериала Малки сладки лъжкини / Guliver/Getty Images
Звездата от сериала "Модерно семейство" София Вергара, супермоделът Хайди Клум, бившият баскетболист Алън Айверсън и други знаменитости получиха предупреждения от американското правителство, че трябва да информират феновете си за всяко възнаграждение, което получават, като рекламират продукти в социалните мрежи, предаде Ройтерс.

Вълна от гняв заради новата реклама на Pepsi с Кендъл Дженър (ВИДЕО)

Федералната търговска комисия на САЩ е изпратила десетки писма до компании и звезди по въпроса, включително едно до София Вергара за реклама на гривни в Instagram. Публикацията на актрисата получи повече от 75 хиляди харесвания, а снимката на Хайди Клум с кафе на "Дънкин донътс" събра 35 хиляди.

Хайди Клум
Хайди Клум Guliver/Getty Images

Писмата подтикват знаменитостите да разкриват дали са получили пари, за да хвалят продуктите в Instagram и други социални мрежи.

Защо в рекламите часовниците винаги показват 10:10 часа?

Актрисите Луси Хейл, Шей Мичъл и Ашли Бенсън от сериала "Малки сладки лъжкини" също получиха такива писма по повод рекламата на клин с щампа на ананаси, картофен чипс и продукт за почистване на лице.

Подсещащи официални съобщения са получили повече от 35 известни личности и над 40 компании, сред които "Адидас", "Шанел" в САЩ, "Дънкин брандс груп", "Ив Сен Лоран" в Северна Америка.

Най-въздействащите холивудски звезди в реклами

Рекламата мигрира от телевизионния екран и печатните съобщения, като става все по-трудно да се разграничи от съдържанието без маркетингови цели. В социалните медии границите се размиват, когато звездите публикуват семейни снимки, понякога обсипани с продукти, за продажбата на които им е платено.

Поставянето на хаштаг за реклама "#ad" или "#promotion" в началото на всяка платена публикация би могло да реши проблема.
БТА