Gucci - повече лукс въпреки световната финансова криза
Gucci - повече лукс въпреки световната финансова криза / netinfo
През февруари Гучи откри най-големия си магазин в света. Той се намира на Fifth Avenue в Ню Йорк. Това е първият магазин в света, който носи подписа на 35-годишната креативна директорка на марката Фрида Джанини. Специално за бижутата с марката си групата създаде „магазин в магазина“. Той е на три етажа и има отделен вход.

Gucci, чието седалище е във Флоренция, приключи миналата година с 3,8 милиарда евро приходи от продажби. Това означава 14,9% повече от предишната година. Според главния изпълнителен директор на „Гучи“ Mark Lee продажбите са се увеличили с 11 на сто през 2007, в сравнение с 2006. Само в Съединените щати групата е регистрирала през миналата година ръст от 14,7 % в продажбите си. Според Марк Лий целта на групата е да наблегне още повече върху суперлукса. „Гучи“ гледа усилено и към Далечния Изток. В Китай например тя има вече 16 магазина, докато през 2004 те бяха 4.

През 2008 ще станат 4 и магазините в Индия. „Гучи“ стъпи дори във Виетнам. Групата има намерение да подсили присъствието си в Източна Европа, най-вече в Прага и Будапеща. 35 на сто от продажбите си днес „Гучи“ осъществява в Европа. Въпреки че луксозни марки като Bulgari и Armani се насочиха и към хотелиерския бизнес, Gucci ще продължи да се концентрира най-вече върху основния си бизнес - кожени изделия, облекла и бижута. Групата Safilo има лиценз за производството на часовници с марката „Гучи“, а Procter & Gamble - за парфюми. Няколко са марките в рамките на групировката „Гучи“, но Bottega Veneta се смята за топа в лукса сред тях.

www.prontosofia.com