Цените, завършващи с девет, привличат окото
Цените, завършващи с девет, привличат окото / netinfo

Популярното сред някои продавачи суеверие, че клиентите предпочитат цени, завършващи на деветки, беше потвърдено от научни експерименти. Опитите са проведени във френски ресторант като са изследвани продажбите на втората най-популярна пица в менюто на ресторанта.

През първите две седмици, цените на всички продукти в ресторанта са завършвали на 0. След понижаването на цената на пицата с 0.01 Евро (до 7.99 Евро), търсенето й се е увеличило с близо 15% и тя достигнала първото място. Близо половината посетители са я предпочели през този период. През следващите дни всички пици били с цени, завършващи на 0.99 и лишената от окултното си преимущество пица се върнала към предишното ниво на търсене.