За приключенията на пениса Кънчо и сексуалното образование
За приключенията на пениса Кънчо и сексуалното образование / netinfo
За приключенията на пениса Кънчо и сексуалното образование
50982
За приключенията на пениса Кънчо и сексуалното образование
  • За приключенията на пениса Кънчо и сексуалното образование

Ще ви разкажем за хартиения пенис на име Кънчо, който стана известен като герой в образователна брошура сред децата у нас. Целта на Кънчо е да научи подрастващите как правилно да поставят презерватив върху еректирал член. Информационната диплянката „Приключенията на Кънчо" е на повече от 10 години и е създадена по немски проект. Името на главния герой е сменено с българско, а картинките в брошурката са дело на сътрудници в бившата ХЕИ - София, които вече са пенсионери.

В рекламна диплянка експертите са избрали да съветват децата как да поставят презерватив правилно като са използвали за целта стихотворна форма:

Кънчо се събуди, готов да се труди.
Известен щурмовак съм аз.
Изпълнен съм с енергия и страст.

Идеята на сексуалната брушурка явно е да ограмоти тийнеджърите. Те обаче смятат пениса Кънчо за забавен, но не носи информационна стойност.

Кънчо всъщност е на повече от 10 години. Това обясни пред Дарик управителят на печатницата, в която до преди година се е отпечатвал хартиеният пенис:

„Това е една брошура, силно казано брошура. За нас беше живо предизвикателството, защото малко трудно се прави. Фактически това са шест кадъра от едната страна и шест кадъра от другата страна, общо дванайсет за това как се нахлузва един презерватив върху един еректирал член и по задание на РИОКОЗ. Два пъти сме го правили ние, като тираж и тъй като не ни хареса първият път, ние работим според техен модел, и решихме вторият път да направим редизайн, за да изглежда малко по-добре от гледна точка на печат, на цветове и на идея. Това е много старо и доколкото знам от тях се търкаля от 10 години този проект. Предполагам, че последно ние го правихме миналата или по-миналата година. Такъв тип дипляна струва към стотинка и половина, две. Това е производствената й стойност", допълни управителят на печатницата.

Децата трябва да се ограмотяват с по-масови кампании, а не само чрез листовки, смята сексологът доц. Румен Бостанджиев.

„Основното, което кара децата или младите хора да не използват презерватива не е, че те не знаят как да го сложат, макар че някой път и това е факт, а това, че те не могат да договорят този момент и не могат да се справят с някои други неща, които се превръщат в пречка. Примерно за много момчета поставянето на презерватив се свързва със загубата на ерекция и те заради това не използват презерватив. Но самото това начинание е добро. Въпросът е, че е само една малка част от нещо по-цялостно, което, ако се направи би имало ефект. Само така една брошурка, хвърлена в училище, аз лично се съмнявам, че ще има някакъв ефект. Дори по-скоро би събудила реакции от страна на някои по-консервативни родители защо занимавате децата ни с тези глупости. Това, което в момента доказано няма ефект, е да се харчат пари за подобни откъслячни кампании. Това, което има смисъл, е да се разработи цялостна програма така, както се прави в много страни и даже точно такова беше настояването ни в новия закон за образованието, което в момента се готви, а именно да има заложен стандарт за здравно образование, в който да бъдат предвидени системни образователни инициативи още от детската градина до края на обучение в училище, които да дават възможност да се изграждат компетентности. Това е съвсем друг поглед към тази тематика", обясни Бостанджиев.

От столичната здравна инспекция уточниха, че информационната брошура е издадена в минималния тираж от 10 000 бройки, който е вече изчерпан, а стойността на поръчката е била 245,66 лв.

Хартиеният пенис Кънчо обаче може да ни струва много повече, ако не се научим как да говорим правилно и най-вече по полезен начин да обясним нуждата от използването на кондоми и риска за здравето от полово предавани болести и нежелана бременност.