Пълна промяна. Списание „Правен свят
Пълна промяна. Списание „Правен свят / Правен свят
Пълна промяна. Сп. „Правен свят"
23837
Пълна промяна. Сп. „Правен свят"
  • Пълна промяна. Сп. „Правен свят"

„Тесен профил, по-широка аудитория", казва Константин Вълков - програмен директор на Дарик, и твърди, че това е най-важният закон при списанията. Говорим с него обаче не за радио, а за „Правен свят". Наскоро то стана част от медийната група на Дарик, която включва и интернет сайтове. Вълков обещава, че коледният брой на списание „Правен свят", който излиза на 1 декември, е драматично различен от това, което читателите му са свикнали да виждат през последните години. Промяната е пълна, а не козметична и започва от корицата. Нея виждате сега за първи път. А за това какво ще прочетете, отгръщайки я - Светослава Кузманова разговаря с Константин Вълков:

Какво ще е новото в „Правен свят"? Списанието всъщност съществува на пазара от години, но вече се знае, че например от 2010 г. ще излиза 10 вместо 12 пъти годишно. Ще има ли промяна в темите, в начина на поднасяне? Какво да очакват читателите и от кога ще се случи тази промяна?

На 1 декември ще излезе новият брой, който всъщност е първи, откакто Дарик е собственик на списание „Правен свят". Новото започва с външността и завършва с вътрешността. Преди месец и половина ние поръчахме на една компания, която се казва Amity studio, да разработи цялостна графична концепция за това списание. Т.е. броят, който ще видите на 1 декември, е изцяло нов и визуално, като започнем от корицата и стигнем до всяка страница вътре. Реално за нас това дори е едно тотално ново списание, защото разликата е драматична. Останало е само името „Правен свят" и някои от основните акценти вътре, които така или иначе са били много успешни и преди - специализирани материали за бизнес и право, за общество и власт и т.н. Другото ново е, че създавайки новата концепция на списание „Правен свят", ние твърдо вярваме, че тя не може да бъде направена така, както трябва - единствено на база изследвания, фокус-групи, социология... Вярваме на инстинкта си. Така например, за първи път ще видите, че една доста сериозна част - на 16 страници в списанието, отпечатана на друга хартия, е отделена за анализи и за лични мнения.

На кого са те?

Като започнем от Петко Бочаров и приключим с някой от журналистите в Дарик радио. Тези анализи и лични мнения по същество са едни от най-четените в ежедневниците в България, което е неочаквано за мнозина. Те ще присъстват във всеки брой, както казах вече отпечатани на друга хартия, за да се откроят по някакъв начин, защото ние с „Правен свят" се опитваме да върнем тази малко позабравена мода на старомодната журналистика, в която в месечните списания има малко по-дълги текстове. Можеш наистина да седнеш вкъщи и за няколко часа да се потопиш в това списание.

За да бъде това списание за четене, а не за разглеждане на добри снимки?

Точно така. Това не е дайджест или рекламен каталог, а е истинско списание за четене, каквато е и идеята на списанията.

А защо 10 броя годишно?

От 2010 година списанието започва да излиза 10 пъти в годината, като ще има обединение при месеците август и януари в два двойни броя. Т.е. например през юли ще получите доста по-дебел брой, който ще обедини юли и август, защото така или иначе август е „слаб месец". Ще бъде далеч по-добър комплимент към читателите да получат един двоен брой през юли, който да четат два месеца.

Променя ли се обемът на списанието?

Променя се поради две причини. Първата е, че ние избрахме една много особена хартия, на която то ще се печата, която е доста по-обемна и то ще изглежда по-дебело. Иначе, за разлика от последните два броя, списанието е по-голямо като обем с около 30-40 страници, но това е заради големия рекламен интерес, който има към коледния брой. Тъй че, по-скоро обемът ще спазва правилото - когато има достатъчен брой реклами, то ще бъде по-дебело, но аз вярвам, че ще е така.

Каза, че корицата се променя. Чисто визуално това означава ли, че вече няма да има един конкретен човек, който ще бъде лице на броя?

Не, напротив. Вкарваме два основни акцента. Първият е материалът за човека или хората на корицата. За първи път в този коледен декемврийски брой ще се появят четири души на корицата. Те са млади хора, снимани едновременно. Това е голямата история на броя. Тя е адвокатска, с коледен оттенък и ще е малко стряскаща за някои, защото тези, които са виждали над 5 години списание „Правен свят" как изглежда, изведнъж ще видят друго списание. Вторият голям акцент, който един вид също е материалът от корицата, но не присъства на корицата, е постоянната рубрика, която въвеждаме. Тя се казва „Интервюто на Кирил Вълчев". Както останалите материали това ще е едно много дълго интервю. Във всеки брой ще има едно такова дълго интервю, което ще бъде подчинено на една тема - например „Интервюто на Кирил Вълчев на турско кафе с Ахмед Доган" или „Интервюто на Кирил Вълчев на суши с посланика на Япония".

Т. е. интервюираните хора може да не са адвокати, юристи, съдии или прокурори?

Те задължително може би няма да бъдат освен ако образованието не им не е такова, но в живота си по-скоро те не са такива. Стартираме със Симеон Дянков - за нас нормално, но така се получи, че стана ненормално. В коледния брой ще прочетете цялото онова интервю на Кирил Вълчев, което наистина е над 15 страници. Публикуваме го в абсолютната му цялост. То беше разделено, както знаят всички на две части....

Защото то е правено на два пъти....

Пълна промяна. Списание Правен свят"
netinfo

Да, то е правено на два пъти. Първия път завършва в момента, в който г-н Дянков си тръгва, а втория път започва само на кафе от момента, в който той се върна. Тъй че и това ще прочетете в списание „Правен свят". Това са двата големи акцента плюс мненията и анализите.

Това означава, че всичко останало ще е чисто юридическо?

Ще бъде предимно така, но започваме да залагаме малко повече на теми, свързани с мениджмънт, с бизнес и с живота извън правото без да използвам онази изтъркана и използвана за какво ли не дума lifestyle. Не! Това няма да бъде поредната lifestyle секция в списание, в която ще представяме коли, парфюми и т.н. Тя индиректно ще бъде свързана и с правото. Дали ще представяме популярни книги, свързани с правото, телевизионни сериали, модни марки, които обличат адвокати, юристи, прокурори. Всичко ще бъде подчинено на това, но в същото време ще се опитаме да разширим аудиторията, защото най-важният закон на списанията е „тесен профил, по-широка аудитория". Ние добре съзнаваме, че няма как да привлечем тези, които харесват тунинг на автомобили, примерно, да си купят списание „Правен свят" и няма и смисъл да го правим.

Т. е. да разбирам, че списанието няма да е толкова „бутиково" и толкова затворено в материята? Защото името „Правен свят" предполага то да е четиво само за юристи.

Да. Но все пак ще се опитваме да помагаме на всички - от студентите по право до един много зрял и успешен възрастен адвокат, да речем.

А защо му беше на Дарик да купува списание „Правен свят"?

Самата група „Дарик" има следните предимства, които биха й помогнали да развие правилно това списание: първото е наличието на много добри и успешни журналисти, които работят в Дарик и които биха могли да продължат да развиват своите теми в списание „Правен свят". Втората причина е, че Дарик е собственик на най-големия правен портал lex.bg. Третата е чисто маркетингова - по този начин Дарик ще успее да привлича клиенти, които до сега не сме успявали, защото т. нар. „мултиплатформени проекти" до сега включваха интернет и радио, а сега вече ще включват и преса. Когато ние се обръщаме към рекламодатели, ще може да им предложим абсолютно всичко.

А може би и защото собственикът на Дарик е юрист и изпитва любов към тази тема?

Това е най-важната причина, да.