Българинът е изпил 218 чаши бира през миналата година. Това сочи статистиката на Съюза на пивоварите в България. От организацията съобщиха, че за 2014 г. на пазара ни са продадени близо 5% по-малко литра от пенливата напитка, в сравнение с предходната година. Произведеното в страната пиво засега е най-предпочитано от потребителите, въпреки ежегодно нарастващия внос от страни в ЕС.
Според проучването на Съюза на пивоварите, за 2014 г. консумацията на бира на глава от населението е 72 литра, което се равнява на 218 чаши от 0,330 мл. Казано по друг начин средно българинът е намалил изпитото количество бира с 2 литра по-малко през миналата година.
За първи път от 15 години насам браншът отчита и лек спад и в продажбите на пластмасови бутилки.
„През миналата година продажбите отбелязаха пореден спад от 5%. Просто до голяма степен нашият пазар, особено лятно време, зависи от климатичните условия. За съжаление, ние сме подложени на много силния натиск на вносни бири, които в повечето случаи са от много ниския ценови сегмент и се разпространяват през каналите за модерна търговия, но това е свободният пазар", заяви Ивана Радомирова, изпълнителен директор на Съюза на пивоварите в България.
От думите на Радомирова стана ясно, че бирата все пак продължава да бъде любима напитка на българите, а това твърдение отново се подкрепя от проучване, според което 78% от пълнолетното население у нас консумира пенливата напитка. Тяхното предпочитание към категорията не се влияе съществено от размера на доходите или от местоживеенето им, сочи още статистиката:
„Това не означава, че пивото не е любимо питие на българина и ние сме убедени, че ще успеем да се справим. Българинът харесва българската бира", допълни тя.
Най-важното, което трябва да знае потребителят за ползите от пивото, е да консумира с удоволствие и мярка, заявиха още от Съюза на пивоварите в България.