/ БГНЕС
Образователният министър Красимир Вълчев присъства на конференцията „Образование от А до #. Иновативното училище“, където постави отлична оценка на училищата за справянето им с дистанционното обучение, но все пак подчерта, че няма по-добра подготовка от присъствената.

"Учителите се справиха отлично, но нека оценката да не е 6, а да е 5,50", каза министър Вълчев и благодари на учителите, на образователните институции, и отбеляза, че в извънредната ситуация, свързана с коронавируса, образователната система е показала, че може да се разчита на нея.

„Новата учебна година трябва да започне присъствено, но за съжаление, много вероятно е цялата следваща учебна година да живеем в условията на коронавируса, в пандемична ситуация, което ще наложи постоянно "превключване" в образованието. Нещо, което се случва в момента при детските градини”, каза Вълчев и обясни, че вчера е било обсъдено как това "превключване" да става при варианти за по-малки групи, или за отделен клас, за отделна смяна, а не за цялото училище, за да се проведат по-бързо тестовете (за коронавируса, ако се наложи да се правят), за да се върнат децата по-бързо в училище. 

Министърът посочи, че не трябва прекалено да се превъзнасяме по обучението чрез информационни технологии. По думите му, то дори е вредно за учениците в ранна възраст и по-подходящо за тези в гимназиален и прогимназиален етап. 

„За да развием абстрактното мислене и общата интелигентност, трябва да насърчим учениците да учат математика. Беше ми представено социологическо проучване, от което става ясно, че най-много деца и родители вярват, че областта на информационните технологии имат най-добри шансове за пълноценна трудова реализация високи доходи. Това обаче не може без математика, а резултатите по математика са тревожно ниски“, обясни Красимир Вълчев.

Според него, българските ученици трябва да бъдат максимално добре подготвени що се отнася до цифровата активност.
 
 
Kонференцията "Образование от А до #. Иновативното училище"

Kонференцията "Образование от А до #. Иновативното училище"

Публикувахте от Новините на NOVA в Четвъртък, 16 юли 2020 г.

От образователното министерство планират над 90% от образователното съдържание да бъде визуализирано безплатно, споделено и изготвено от учителите, както и STEM центрове във всички училища.

Неравенствата при електронното обучение са най-често с културен, а не социално-икономически произход.

„Неравенствата са факт навсякъде, в България също. Имаше деца, които поради липса на устройства не бяха включени ефективно в електронното обучение“, допълни той.

Според Вълчев друг проблем е била интернет свързаността и точно затова в районите, в които е имало концентрация на невключени в електронното обучение деца, са били поставени WiFi точки с помощта на мобилните оператори.

От МОН планират за училищата да бъдат закупени повече електронни устройства, които при нужда да се предоставят за ползване на учениците.

Иновативното училище