По-високи тарифи искат таксиметровите шофьори в столицата, а някои от бранша предлагат и жълтите автомобили да се движат и в бус лентите. Това посочи Кирил Ризов от "Съюз Такси" пред Bulgaria on air.
Таксиджиите настояват за цена от 1 лев на километър през деня. Те искат още фиксиране на минимална и максимална тарифа на таксите за повикване и престой на такситата.
"Миналата година на общинския съвет независима фирма обоснова на 100 страници себестойността на услугата "таксиметров превоз" - обосноваха на 1,10 лв. След това Общинският съвет се произнесе, че минималните тарифи може да са 77 ст. на 88 ст. и те са такива и днес, а максималните са 1,30 на 1,60 лв. Говорим специално за София. Настояваме и за корекция на таксите. Искаме да има минимални и максимални такси - за първоначална, за повикване и за престой. Когато има такава рамка, никой няма да бяга от късите курсове", обясни Кирил Ризов.
Таксита превозват пътници без разрешително в Пловдив
"Искаме промени в Закона за автомобилните превози, в Закона за движение по пътищата и в Закона за местните данъци и такси. Таксито, поне когато е с клиент, да може да се движи и в бус лентата. Тези платна така или иначе не се натоварват", каза още таксиметровият шофьор.
Ризов подчерта, че в момента главната борба е пренесена към таксите, за да може те да бъдат сложени в рамки. Тогава шофьорите и клиентите ще бъдат еднакво доволни, смята той.
След всички възможни корекции клиентите няма да бъдат ощетени, уверяват таксиметровите шофьори. Те все още няма да протестират, но са в постоянна готовност да го направят, включително и за палатков лагер пред Народното събрание.
Подгорица въвежда екологични таксита
"Дълбоко сме убедени, че тези искания ще бъдат решени. След това няма да има протести от наша страна. Използваме протеста като крайна мярка. И сега текат преговори в министерството. Предстои депутатите да започнат да гледат нашите искания", посочи още Ризов.
Таксиджиите настояват за цена от 1 лев на километър през деня. Те искат още фиксиране на минимална и максимална тарифа на таксите за повикване и престой на такситата.
"Миналата година на общинския съвет независима фирма обоснова на 100 страници себестойността на услугата "таксиметров превоз" - обосноваха на 1,10 лв. След това Общинският съвет се произнесе, че минималните тарифи може да са 77 ст. на 88 ст. и те са такива и днес, а максималните са 1,30 на 1,60 лв. Говорим специално за София. Настояваме и за корекция на таксите. Искаме да има минимални и максимални такси - за първоначална, за повикване и за престой. Когато има такава рамка, никой няма да бяга от късите курсове", обясни Кирил Ризов.
Таксита превозват пътници без разрешително в Пловдив
"Искаме промени в Закона за автомобилните превози, в Закона за движение по пътищата и в Закона за местните данъци и такси. Таксито, поне когато е с клиент, да може да се движи и в бус лентата. Тези платна така или иначе не се натоварват", каза още таксиметровият шофьор.
Ризов подчерта, че в момента главната борба е пренесена към таксите, за да може те да бъдат сложени в рамки. Тогава шофьорите и клиентите ще бъдат еднакво доволни, смята той.
След всички възможни корекции клиентите няма да бъдат ощетени, уверяват таксиметровите шофьори. Те все още няма да протестират, но са в постоянна готовност да го направят, включително и за палатков лагер пред Народното събрание.
Подгорица въвежда екологични таксита
"Дълбоко сме убедени, че тези искания ще бъдат решени. След това няма да има протести от наша страна. Използваме протеста като крайна мярка. И сега текат преговори в министерството. Предстои депутатите да започнат да гледат нашите искания", посочи още Ризов.