Разходи по Комуникационната стратегия за членство в Европейския съюз и Националната програма за отбелязване на независимостта на България са направени по неясни критерии, а фирмите, спечелили обществени поръчки, са избрани без ясни процедури. Това съобщи министър-председателят Бойко Борисов в отговор на депутатски въпрос за изхарчените от кабинета „Станишев" държавни средства по двете програми.
Премиерът заяви, че в мазето на Министерския съвет има рекламни материали за отбелязването на независимостта на страната на стойност над 150 хил. лева. Отношение по въпроса взеха освен премиерът и депутатът от левицата Петър Курумбашев и председателят на парламента Цецка Цачева.
„Проверката установи, че действията, съответно и разходите по кампанията, са извършени след честването на датата на независимостта - 22.09.2008 година. Проведени са процедури за закупуването на рекламни стикери, памучни тениски, шапки и USB-устройства. Ако ви трябват тениски, ако ни давате мандата, още днес ще ги изпратим по домовете, за да ги носят. Не са използвани 4800 броя от рекламните шапки с логото на кампанията и те стоят в мазето на Министерски съвет, ако на парламента му трябват шапки, същото е. Знамената, не знам дали са с дръжки или не, но също трябва да намерим начин да ги изпратим, за да се ползват", предложи Бойко Борисов.
„Сега говори премиерът, не му направихте забележка. Благодаря на премиера, че се съобрази с това, че е просрочил времето", каза от своя страна Курумбашев.
„Фактите бяха толкова интересни, съжалявам и аз съм човек, увлякох се и не можах да проследя времето", извини се Цачева.