Протестите на пътния бранш спират в следващите два дни, след като влезе в режим на диалог с Министерството на регионалното развитие и благоустройството. Това стана ясно от изказване след срещата между браншова камара "Пътища" и ресорния министър Виолета Комитова.
"Протестите бяха, защото имаше усещането, че нямаше диалог. Тука става въпрос за договорите на всички фирми. При проверяването, МРРБ има определено становище, ние имаме друго. На път сме да намерим компромис. Докато не постигнем окончателното решение, тогава няма да дадем отговорим. През тези два дни ще работим на техническо ниво, за да изчистим проблемите на юридическо и финансово ниво", заявиха от пътностроителния бранш.
Регионалното министерство: Протестът на пътния бранш има политически подтекст
Виолета Комитова разясни в отговор на журналистически въпрос, че не става въпрос за проверки, а за споразумения към съществуващите договори.
"Стигна се до етап, че сякаш несъгласията ще се изчистят. Има оптимизъм след днешната среща", подчертаха още от бранша.
По-рано представители на пътния бранш се срещнаха с министъра на регионалното развитие и благоустройството Виолета Комитова в ресорното министерство. ПТова стана след като те приключиха петия национален протест в София, където струпаха тежка техника - снегорини и камиони на жълтите павета и пред МРРБ, в израз на своето недоволство.
„Заплатите на тези работници са на техните управители и собственици. Такава ситуация няма – виждам медийни излъчвания как пътни строители се оплакват, че от 4 месеца не са получавали заплати“, заяви Комитова преди началото на преговорите и уточни, че това не е отговорност на държавата, тъй като на практика нямат трудово-правни отношения със самите фирми.
Протестиращи струпаха тежка техника в центъра на София, Комитова ги покани на среща
Лазар Лазаров, изпълнителен директор на браншова камара „Пътища“, посочи, че сред членовете на камарата има и такива фирми, които имат затруднения да изплащат заплатите на работниците. "Става въпрос за фирмата, която поддържа пътната инфраструктура в област Перник. Всички останали фирми получават заплатите си благодарение на собствениците, а не на държавите. В период на 6 месеца дружествата не се получавали своето заработено спрямо държавата. Компаниите имат сключвани надлежни договори. Само преди 2 месеца беше осъществено плащане към държавната фирма „Автомагистрали“, останалите не са получили и един лев. Никой не е казал, че в момента на подписването на договора, че са незаконни или некоректни", посочи той и уточни, че вината не е тяхна за това, ако е така.
Представителите на пътния бранш увериха, че става въпрос за браншови протест, а не за политически или синдикален такъв, тъй като има да се решават много проблеми в сектора.
"Протестите бяха, защото имаше усещането, че нямаше диалог. Тука става въпрос за договорите на всички фирми. При проверяването, МРРБ има определено становище, ние имаме друго. На път сме да намерим компромис. Докато не постигнем окончателното решение, тогава няма да дадем отговорим. През тези два дни ще работим на техническо ниво, за да изчистим проблемите на юридическо и финансово ниво", заявиха от пътностроителния бранш.
Регионалното министерство: Протестът на пътния бранш има политически подтекст
Виолета Комитова разясни в отговор на журналистически въпрос, че не става въпрос за проверки, а за споразумения към съществуващите договори.
"Стигна се до етап, че сякаш несъгласията ще се изчистят. Има оптимизъм след днешната среща", подчертаха още от бранша.
По-рано представители на пътния бранш се срещнаха с министъра на регионалното развитие и благоустройството Виолета Комитова в ресорното министерство. ПТова стана след като те приключиха петия национален протест в София, където струпаха тежка техника - снегорини и камиони на жълтите павета и пред МРРБ, в израз на своето недоволство.
„Заплатите на тези работници са на техните управители и собственици. Такава ситуация няма – виждам медийни излъчвания как пътни строители се оплакват, че от 4 месеца не са получавали заплати“, заяви Комитова преди началото на преговорите и уточни, че това не е отговорност на държавата, тъй като на практика нямат трудово-правни отношения със самите фирми.
Протестиращи струпаха тежка техника в центъра на София, Комитова ги покани на среща
Лазар Лазаров, изпълнителен директор на браншова камара „Пътища“, посочи, че сред членовете на камарата има и такива фирми, които имат затруднения да изплащат заплатите на работниците. "Става въпрос за фирмата, която поддържа пътната инфраструктура в област Перник. Всички останали фирми получават заплатите си благодарение на собствениците, а не на държавите. В период на 6 месеца дружествата не се получавали своето заработено спрямо държавата. Компаниите имат сключвани надлежни договори. Само преди 2 месеца беше осъществено плащане към държавната фирма „Автомагистрали“, останалите не са получили и един лев. Никой не е казал, че в момента на подписването на договора, че са незаконни или некоректни", посочи той и уточни, че вината не е тяхна за това, ако е така.
Представителите на пътния бранш увериха, че става въпрос за браншови протест, а не за политически или синдикален такъв, тъй като има да се решават много проблеми в сектора.