102155
Разговор с адвокат Владимир Тодоров от Българска асоциация на пострадали при катастрофи
Средната скорост може да се отчита само на определен тип отсечки, разказа пред Дарик адвокат Владимир Тодоров от Българска асоциация на пострадали при катастрофи. Според него ще е много по-ефективно в контрола на пътя да се включат камерите на Агенция "Пътна инфраструктура" (АПИ), които сега отчитат интензивността на трафика, защото имат много добро покритие.
Камерите по пътищата ще са доказателство в съда?
Санкциите при засичане на превишена средна скорост са същите като при засичането на моментно каране по-бързо от допустимото.
"90 км/ч на първокласни пътища. Ако някой влезе в определен час и системата изчисли, че той за много кратко време е изминал това разстояние, т.е. неговата скорост е била над 90 км/ч, тогава получава санкция. Системата го засича и му изпраща електронен фиш. В един от тунелите на магистрала "Люлин", той е кратък - няколкостотин метра, принципът е, че в тунела трябва да се кара с 80 км/ч, засича се скоростта при влизане и при излизане, замерва се средното време и се вижда дали автомобилът е превишил тази скорост. Ако я е превишил над 9 км/ч, тогава вече има глоба”, разказа адвокат Владимир Тодоров.
За шофьорите: Най-важното за безопасно шофиране през лятото
Този метод е много популярен в Европа, но шофьорите там вече са открили начин да заобикалят закона.
"В Италия има места, където се знае, че има такива отсечки. Когато някой превиши скоростта преди втората камера, той спира да почине, защото е карал с превишение, съответно, ако мине по-рано това превишение ще се отчете. Затова има такива места, даже италианците са го направили като бизнес. Те спират да пият кафе, за да влязат в нормата", допълни Тодоров.
Сериозен ръст на желаещите да изкарат шофьорска книжка (ВИДЕО)
Адвокат Тодоров предлага друг начин за контрол на скоростта – като в замерването се включат и камерите на АПИ, които в момента само следят трафика.
Телефонът е основната причина за катастрофите
"Тяхната наситеност ще бъде много голяма, те са навсякъде - на първокласни пътища, на второкласни пътища и ще могат да следят наистина и да засичат скоростта", заяви още той.
Според Владимир Тодоров засичането на средна скорост може да става само на участъци, където няма други входове и изходи, защото в противен случай автомобилът може да избегне камерата на края на въпросната отсечка например.
Камерите по пътищата ще са доказателство в съда?
Санкциите при засичане на превишена средна скорост са същите като при засичането на моментно каране по-бързо от допустимото.
"90 км/ч на първокласни пътища. Ако някой влезе в определен час и системата изчисли, че той за много кратко време е изминал това разстояние, т.е. неговата скорост е била над 90 км/ч, тогава получава санкция. Системата го засича и му изпраща електронен фиш. В един от тунелите на магистрала "Люлин", той е кратък - няколкостотин метра, принципът е, че в тунела трябва да се кара с 80 км/ч, засича се скоростта при влизане и при излизане, замерва се средното време и се вижда дали автомобилът е превишил тази скорост. Ако я е превишил над 9 км/ч, тогава вече има глоба”, разказа адвокат Владимир Тодоров.
За шофьорите: Най-важното за безопасно шофиране през лятото
Този метод е много популярен в Европа, но шофьорите там вече са открили начин да заобикалят закона.
"В Италия има места, където се знае, че има такива отсечки. Когато някой превиши скоростта преди втората камера, той спира да почине, защото е карал с превишение, съответно, ако мине по-рано това превишение ще се отчете. Затова има такива места, даже италианците са го направили като бизнес. Те спират да пият кафе, за да влязат в нормата", допълни Тодоров.
Сериозен ръст на желаещите да изкарат шофьорска книжка (ВИДЕО)
Адвокат Тодоров предлага друг начин за контрол на скоростта – като в замерването се включат и камерите на АПИ, които в момента само следят трафика.
Телефонът е основната причина за катастрофите
"Тяхната наситеност ще бъде много голяма, те са навсякъде - на първокласни пътища, на второкласни пътища и ще могат да следят наистина и да засичат скоростта", заяви още той.
Според Владимир Тодоров засичането на средна скорост може да става само на участъци, където няма други входове и изходи, защото в противен случай автомобилът може да избегне камерата на края на въпросната отсечка например.