Извънреден преглед на всички стари влакове в страната ще бъде извършен в следващите 10 дни. Такава заповед е издал тази сутрин генералният директор на БДЖ Христо Монов, след вчерашния инцидент с пожара във влака Пловдив – София. „Влаковете с над 30-годишни вагони към момента са 30 на брой като подпаления вчера влак е бил един от тях. След извънредния преглед негодните вагони ще бъдат извадени от употреба”, съобщи Христо Монов. Той призна, че има известен риск за пътниците, докато не бъдат подменени всички вагони на БДЖ. За целта са необходими около 1,5 млрд. лева в близките години, за да може да се осигури спокойствие. От БДЖ са категорични, че не могат да осигурят тази сума и призоваха правителството за помощ.
Подпаления вчера влак е минал технически преглед на 12 юли тази година, както и екипировъчен преглед на 20 юли. Проверките оттогава сочат, че той е бил изряден. Шефът на БДЖ не откри никаква вина в служителите на железниците за поредния опожарен влак. "Ние като железница сме реагирали адекватно и сме успели да предотвратим една по-тежка и неприятна ситуация”, каза Монов. Христо Монов изключи да е имало проблем с пожарогасителите във влака. По думите му трите използвани бутилки са били пълни, но огъня е бил твърде силен и се наложила намесата на пожарната. „След появата на пушек в електрическия шкаф на втори вагон влакът е спрян в рамките на три-четири минути и едновременно с това е извършена евакуацията на пътниците”, обясни Монов. Според него адекватните действия на влаковия персонал са предотвратили повторение на трагедията с влака София – Кардам, в която загинаха девет души. Шефът на БДЖ не изключи вероятността причина за вчерашния инцидент да е изпусната в електрическия шкаф цигара. Той подчерта, че контрола против тютюнопушенето във влаковете е много строг, но все още има нарушители. От БДЖ не се опасяват от отлив на пътници заради поредния пожар в техен влак.Вече е осигурен достъп до изгорелите вагони на специализираната комисия, която разследва причините за възникването на вчерашния пожар в пътническия влак Пловдив – София, ръководена от директора на Държавна железопътна инспекция (ДЖИ) - Жоро Димитров. Това е станало възможно след приключването на първоначалния оглед на следствените органи и прокуратурата. Назначена е пожаро-техническа експертиза.