Ето какво каза още шефът на транспортната комисия в НС за Дарик:
„Няма да скрия, че това нещо вече продължава няколко години. Явно автомобилните превозвачи имат много силно лоби в парламента, но мисля, че тук границата вече при разглеждането на сегашните поправки в Закона за автомобилните превози, много интереси се набъркват при извършването на тези превози. Това, което лично в мен буди недоумение и аз го изразих и в комисията, че ако ние приемем предложенията, които бяха внесени от някои колеги, това ще бъде едно решение, от което българският парламент трябва да се срамува. За голямо съжаление така стана. С последното решение ние се върнахме много назад. Аз действително съм много разочарован от това, което стана. Ще парафирам доклада на председателя на Народното събрание до президента с особено мнение и със становище, че този закон трябва да бъде върнат от президента отново в Народното събрание и се надявам, при това наложено вето и връщане, да се намери много по-добро решение. Нека да оставим интересите на по-заден план, а да обърнем по-голямо внимание на сигурността”.
Забраната за нощните пътувания беше наложена през пролетта – три години след катастрофата край река Лим. В петък депутатите решиха, че превоза на деца и ученици ще бъде разрешен, когато се извършва трансфер като част от туристическия пакет. Промените бяха прокарани с подкрепата на депутати от левицата и ДПС.
Чрез нови преговори по Закона за автомобилните превози трябва да се намери вариант, който да гарантира пълната безопасност при превозите на деца. Така министърът на транспорта Петър Мутафчиев коментира снощи в интервю за Дарик приетата от парламента поправка в закона, която допуска нощния превоз на деца и ученици, когато пътуването им е организирано като трансфер с обща цел. Според министъра е право на народните представители да се обръщат към президента и да предлагат действия като налагането на вето върху определен закон и добави:
„Трябва да се проведе в най-скоро време една среща между всички заинтересовани страни, включително и сред народните представители от комисията по транспорта, по икономическа политика и да се приеме един вариант, който наистина да гарантира превозите, които се извършват за деца да бъдат изцяло безопасни. Дори да се стигне до вето на закона, Народното събрание трябва да има изработен текст, който да е приемливият текст. Но струва ми се в момента, че липсва този консенсус и този консенсус трябва да се намери, затова моят апел е нека Комисията по транспорта - и аз мисля, че тази роля изцяло я предоставяме в ръцете на председателя на Комисията по транспорт и телекомуникации - да търси консенсуса между отделните политически сили, между отделните представители в комисията, за да се намират най-верните решения в интерес на българските граждани. Така че нека да бъде активен г-н Мирчев именно в тази посока”.