Министърът на транспорта, информационните технологии и съобщенията Кристиан Кръстев се срещна днес в Лайпциг с министъра на транспорта, морските въпроси и съобщенията на Турция Бинали Йълдъръм. Разговорите бяха проведени по време на започналата днес тридневна годишна среща в Лайпциг на транспортните министри от цял свят, съобщиха от пресцентъра на Министерството на транспорта, информационните технологии и съобщенията.
На продължилата повече от договореното среща бяха обсъдени различни въпроси, поставени от българската страна. Постигнато бе разбирателство, като турската страна прие да разгледа времевите ограничения и да намали времето за което българските товарни автомобили могат да извършват превози от Турция до Германия или до друга страна и обратно, при спазване на всички изисквания за това.
Още във вторник (28 май 2013 г.) на експертно ниво между представители на министерствата на транспорта на двете държави ще бъде уточнено как точно ще бъде изпълнена договореността.
Разгледан бе и въпросът за фактурите относно произхода на стоките, като бе постигнато разбиране за спазване на точка 4.2 от ръководството на СЕМТ разрешителното, тоест че мястото на натоварване може да е различно от произхода на стоката.
Българската страна постави и въпроса за увеличение с 30% на броя на разрешителните от (за трета страна), като турската страна отговори утвърдително на молбата, което е голям успех и ще бъде от изключително значение за развитието на товарните превози между двете страни. Детайлите по тази договореност предстои да се уточни на срещата във вторник, като българската делегация ще замине за Турция още в понеделник.
На 9 май стотици тирове на български превозвачи блокираха ГКПП Капитан Андреево, а блокадата продължи дни. Наши превозвачи се оплакаха, че са подложени на постоянен тормоз от страна на турските митнически власти. Причината е, че българските товарни превозвачи заемат сериозен пазарен дял в южната ни съседка. Турската страна пък се стреми да защитава своите превозвачи и започва да налага незаконни мерки като например необосновано задържане на български камиони с няколко дни на границата, без да се да обяснение защо.