Министерството на регионалното развитие и благоустройството, Агенцията "Пътна инфраструктура" и "Българската банка за развитие" са поели инициативата за финансовото обезпечаване на автомагистрала "Черно море". За целта проектът е включен в програмата на Инициативата "Три морета", в която са още три стратегически обекта за икономическото развитието на България.
Това каза служебният министър на регионалното развитие и благоустройството Виолета Комитова по време на парламентарния контрол.
Тя допълни, че ще се търси и връзка на магистралата с автомагистрала "Хемус".
Протест на „Автомагистрали-Черно море“, стигна се до блокади в София и ключови пътни артерии
"На 26 октомври 2020 г. е проведена обществена поръчка за проектиране, като стойността му е 9,516 млн. лева с ДДС, напомни министърът. Срокът на тази поръчка е 365 календарни дни и се предполага тази година, на 20 октомври, да бъде завършен този проектен етап на магистралата, каза министърът.
През май 2021 г. е предаден първият проект, на 16 юли е имало заседание на експертния съвет и на него са представени вариантните решения на автомагистралното трасе - става дума за три алтернативни трасета в конкретни участъци. По думите на министъра, тези вариантни решения подлежат на доклад по ОВОС, като определяща за конкретния избор ще бъде оценката за съвместимост с "Натура 2000", защото трасето преминава предимно през такива зони.
Вторият и третият етап по проекта ще продължи след избора на един от трите варианта на трасето и той ще бъде съгласуван с МОСВ. Следващите стъпки са геодезически, ситуационни и други дейности, като всички тези решения трябва да приключат с Подробен устройствен план. "Когато установим ПУП, ние окончателно ще сме определили трасето на пътя. След това трябва да има окончателно разработване на ПУП, който трябва да бъде приет и да последва отчуждаване на терени", обясни Виолета Комитова.
Министър Виолета Комитова се обърна към протестиращите от „Автомагистрали - Черно море“
"Когато одобрим проектното трасе, тъй като става дума само за проектиране, а не за инженеринг, би следвало да се обяви обществена поръчка за изпълнението на цялата автомагистрала, за което все още не може да се произнесем колко ще струва", уточни министърът.
Това каза служебният министър на регионалното развитие и благоустройството Виолета Комитова по време на парламентарния контрол.
Тя допълни, че ще се търси и връзка на магистралата с автомагистрала "Хемус".
Протест на „Автомагистрали-Черно море“, стигна се до блокади в София и ключови пътни артерии
"На 26 октомври 2020 г. е проведена обществена поръчка за проектиране, като стойността му е 9,516 млн. лева с ДДС, напомни министърът. Срокът на тази поръчка е 365 календарни дни и се предполага тази година, на 20 октомври, да бъде завършен този проектен етап на магистралата, каза министърът.
През май 2021 г. е предаден първият проект, на 16 юли е имало заседание на експертния съвет и на него са представени вариантните решения на автомагистралното трасе - става дума за три алтернативни трасета в конкретни участъци. По думите на министъра, тези вариантни решения подлежат на доклад по ОВОС, като определяща за конкретния избор ще бъде оценката за съвместимост с "Натура 2000", защото трасето преминава предимно през такива зони.
Вторият и третият етап по проекта ще продължи след избора на един от трите варианта на трасето и той ще бъде съгласуван с МОСВ. Следващите стъпки са геодезически, ситуационни и други дейности, като всички тези решения трябва да приключат с Подробен устройствен план. "Когато установим ПУП, ние окончателно ще сме определили трасето на пътя. След това трябва да има окончателно разработване на ПУП, който трябва да бъде приет и да последва отчуждаване на терени", обясни Виолета Комитова.
Министър Виолета Комитова се обърна към протестиращите от „Автомагистрали - Черно море“
"Когато одобрим проектното трасе, тъй като става дума само за проектиране, а не за инженеринг, би следвало да се обяви обществена поръчка за изпълнението на цялата автомагистрала, за което все още не може да се произнесем колко ще струва", уточни министърът.