Депутати от „Има такъв народ“, ГЕРБ-СДС, ДПС и „Възраждане“ са внесли в деловодството на парламента проект на решение за предсрочно освобождаване на председателя на Народното събрание Никола Минчев, показва справка на сайта на институцията.
Съгласно правилника на Народното събрание (НС), предложението се поставя на гласуване на първото заседание след деня на постъпването му (следващото заседание на НС е в четвъртък-бел.ред.), като се дава право на лицето да бъде изслушано.
Това е инициатива на групата на „Има такъв народ“, обърнаха се към нас и колегите от ДПС се подписахме под такова предложение, каза председателят на парламентарната група на ДПС Мустафа Карадайъ пред журналисти в кулоарите на парламента.
Балабанов: Ще искаме оставката на Никола Минчев
Поводът и основанието не е днешното изслушване на министър Теодора Генчовска, а нарушаването на правилника, коментира Карадайъ. С дребни хитрувания в тази сложна политическа ситуация не помагаме на никого, допълни той. Карадайъ отбеляза, че чл. 44, ал. 4 от правилника на НС много ясно е записано, че когато има представени документи с гриф „секретно“, без обсъждане, заседанията са закрити. „Дори да е имало някакво съмнение преди това, пак в същата алинея е казано, че председателят на Народното събрание се запознава с тези документи и ги съобщава на народните представители. Той и това не направи. Отгоре на всичко, когато от трибуната се каза, че има такива документи, той продължи да се прави, че не го разбира това нещо като проблем“, коментира още председателят на ДПС. По думите му на Никола Минчев не му е за първи път.
„В момента за всеки е ясно, че отиваме на избори. Да се внася актуализация на бюджети без ясно мнозинство - не се знае какъв Франкенщайн може да излезе при редицата популизми, които най-вече идват от управляващите“, коментира още Карадайъ.
Съгласно парламентарния правилник председателят на Народното събрание може да бъде предсрочно освободен по писмено предложение най-малко на една трета от всички народни представители, когато е налице обективна невъзможност за изпълнение на задълженията или системно превишаване на правата, или системно неизпълнение на задълженията в рамките на неговата компетентност.
Съгласно правилника на Народното събрание (НС), предложението се поставя на гласуване на първото заседание след деня на постъпването му (следващото заседание на НС е в четвъртък-бел.ред.), като се дава право на лицето да бъде изслушано.
Това е инициатива на групата на „Има такъв народ“, обърнаха се към нас и колегите от ДПС се подписахме под такова предложение, каза председателят на парламентарната група на ДПС Мустафа Карадайъ пред журналисти в кулоарите на парламента.
Балабанов: Ще искаме оставката на Никола Минчев
Поводът и основанието не е днешното изслушване на министър Теодора Генчовска, а нарушаването на правилника, коментира Карадайъ. С дребни хитрувания в тази сложна политическа ситуация не помагаме на никого, допълни той. Карадайъ отбеляза, че чл. 44, ал. 4 от правилника на НС много ясно е записано, че когато има представени документи с гриф „секретно“, без обсъждане, заседанията са закрити. „Дори да е имало някакво съмнение преди това, пак в същата алинея е казано, че председателят на Народното събрание се запознава с тези документи и ги съобщава на народните представители. Той и това не направи. Отгоре на всичко, когато от трибуната се каза, че има такива документи, той продължи да се прави, че не го разбира това нещо като проблем“, коментира още председателят на ДПС. По думите му на Никола Минчев не му е за първи път.
„В момента за всеки е ясно, че отиваме на избори. Да се внася актуализация на бюджети без ясно мнозинство - не се знае какъв Франкенщайн може да излезе при редицата популизми, които най-вече идват от управляващите“, коментира още Карадайъ.
Съгласно парламентарния правилник председателят на Народното събрание може да бъде предсрочно освободен по писмено предложение най-малко на една трета от всички народни представители, когато е налице обективна невъзможност за изпълнение на задълженията или системно превишаване на правата, или системно неизпълнение на задълженията в рамките на неговата компетентност.