Харчим повече за Интернет и мобилни телефони
Харчим повече за Интернет и мобилни телефони / netinfo

За 35 процента от хората в България водещи са все още разходите за храна и напитки, заяви Стоян Михайлов от агенция „Синовейт България”. Според Дивил Кулев от агенция „Ноема” все по-голяма ще става разликата между хората с ниски и тези с високи доходи у нас. Причината е, че ниските доходи нарастват много бавно, докато високите имат по-бърз растеж.

Според Кулев през 2006-та година едва 1 процент от домакинствата са имали доходи над 2000 лева. през миналата година този процент вече е три. Най-малко потребление имат пенсионерите и хората, които живеят в селата и малките градове. Това са 56 на сто от населението на страната. Останалите живеят в големите градове, търсят качество на живота и започват да живеят като европейци.

„Преходът раздели обществото на тези два свята и разликата между тях ще се задълбочава”, коментира Дивил Кулев. „Българинът традиционно има свое жилище, но тенденцията напоследък е вторият имот да бъде продаван” допълни Стоян Михайлов.

Освен това се увеличава и достъпът до Интернет вкъщи. Той се ползва вече от над 33 процента от домакинствата. Нарастват разходите за мобилни телефони. Близо 90 на сто от българите имат GSM.

Все повече хора вече заделят средства за за застраховки, за пътувания и за образование.