/ iStock/Getty Images
Това са изводите от проучване на "Евробарометър"
Българите разчитат на информацията, която намират онлайн, повече от останалите в ЕС, сочи проучване на "Евробарометър", представено днес от Европейския парламент.

В нашата страна 86 на сто научават новините от телевизията (75 на сто в ЕС), 60 на сто от медии онлайн (43 на сто в ЕС), а от социалните мрежи - 47 на сто (26 на сто в ЕС). От печата у нас се информират 13 на сто, а в ЕС - 21 на сто.

Всеки трети българин (29 на сто) заявява, че е бил изложен лично много често на дезинформация наскоро (10 на сто в ЕС), 26 на сто казват, че това често им се случва (18 на сто в ЕС), а 29 на сто - понякога (33 на сто в ЕС). Общо 18 на сто у нас и 12 на сто в останалата част на ЕС са сигурни, че могат да разпознават дезинформацията, 49 на сто са уверени "донякъде" (52 на сто в ЕС). Всеки трети не е сигурен, че би разчел неверните съобщения. 

„Евробарометър“: Все повече българи смятат дезинформацията за проблем

Проучването показва също, че у нас и в останалата част на ЕС телевизия гледат най-много хората над 40 години. Най-често европейците използват социалните мрежи, за да изпращат преки съобщения до свои близки, за да следят събитията и да разглеждат снимки и видео, отчитат данните.

Мнозинството у нас и в останалата част от ЕС разчитат главно на обществените телевизии и радиостанции (44 на сто в България и 49 на сто средно в другите европейски държави). Частните електронни медии получават доверие от 21 на сто у нас и 27 на сто в ЕС. Всеки четвърти българин и 14 на сто от останалите в ЕС разчитат да научат новините от приятели и познати.
БТА