Към края на 2016 г. броят на регистрираните нови леки коли (до 5 години) в България е едва 4,4%. Общо две трети са над 15 години, само 14% - на възраст под 10 години, а 40% - са абсолютни старци според европейските стандарти - на над 20 години. Това сочи официалната статистика, огласена от Борислав Цаков, председател на Прес-Авто Клуб - България".
Резултатът е, че страната ни се утвърждава като автомобилно гробище на Европа и очевидно това не притеснява никого. Надежда дават все пак регистрираните през миналата година 2474 хибрида и 274 автомобила.
Държавата не подпомага модерната тенденция за въвеждане на екоавтомобили - хибриди или електромобили - няма данъчни облекчения или субсидии за възстановяване на част от стойността на електромобилите, коментира Иван Пенчев от сдружението.
Освен това според него страната ни е една от малкото, при които данъците за стар автомобил са по-ниски отколкото за нов автомобил.
Борислав Цаков представи конкурса "Автомобил на годината", който се провежда за 20-ти пореден път. Номинирани тази година са над 60 автомобила.
Критериите за оценка на автомобилите са задвижване, цена спрямо качество и предлагане, дизайн, вътрешното пространство и багажното пространство.
Източник: БТА, БГНЕС